عصر خودرو

بازگشت آرام بورس

عصر بازار- بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته شاهد بازگشت بازار به مدار تعادل بود.بورس تهران دیروز پس از افت دو روز ابتدای هفته جاری شاهد تعادل نسبی ناشی از افت قیمت‌ها و افزایش تمایل خرید معامله‌گران بود.

بازگشت آرام بورس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، در همین حال بازار دیروز به دلیل فضای حاکم شده پس از انتخابات ریاست مجلس شورای اسلامی نیز با جو بهتری مواجه بود. بر این اساس بیش از پیش تحولات بازار معطوف به تغییرات درون بازاری شده است. در شرایط کنونی بازار در انتظار روشن شدن برخی از مسائل از جمله کاهش نرخ سود بانکی و همچنین انتخاب اعضای جدید هیات‌مدیره سازمان بورس است.در این شرایط شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات دیروز با افزایش 44 واحدی به رقم 76 هزار و 431 واحد رسید.دیروز دو شرکت بانک پاسارگاد و پتروشیمی جم هر یک به میزان بیش از 30 واحد و همچنین شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به میزان 28 واحد، بالاترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

    در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت اصفهان با 24 واحد، ملی صنایع مس ایران با 21 واحد و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 14 واحد کاهش، بالاترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.دیروز در گروه خودرویی، انتشار گزارش عملکرد شرکت ایران‌خودرو نیز با برداشت مثبت معامله‌گران مواجه شد. ایران‌خودرو به لحاظ تولیدی وضعیت بهتری را در گزارش خود به نمایش گذاشته است.درگروه کانی غیر‌فلزی مجمع «کتوکا» سود 57 تومانی به ازای هر سهم را تقسیم کرد.این شرکت طرح توسعه‌ای در منطقه ویژه اقتصادی بندرعباس در کنار فولاد هرمزگان را در دستور کار قرار داده که تولید این شرکت را پس از بهره‌برداری در سال 97 به دو برابر خواهد رساند.در گروه تصفیه نفت نیز دیروز نفت ایرانول در مجمع سالانه خود هزار و 100ریال سودتقسیم کرد.در گروه غذایی دیروز نماد «غپینو» 46تومان تقسیم کرد.در این گروه توضیح کوتاه مدیرعامل پگاه‌آذربایجان‌غربی‌ در مورد عدم فروش اموال و دارایی‌های مازاد منجر به کاهش قیمت سهام این شرکت بورسی شد. ابراهیم حق جو مدیرعامل «غشاذر» با ارسال نامه‌ای به سازمان بورس خاطر‌نشان کرد اموال و دارایی به فروش نرفته است. در گروه معدنی هیات‌مدیره هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) درخواست افزایش سرمایه مرحله دوم را داد تا درصورت صدورمجوز سازمان بورس سرمایه این شرکت 4/ 2 هزار میلیارد تومانی شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو