عصر خودرو

دوشنبه ۱۰ خرداد؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز دوشنبه ۱۰.۰۳.۹۵ در بازار برق بورس انرژی ۴ مگاوات برق به ارزش ۳۲ میلیون و ۶۴۰ هزار ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته افزایش را نشان میدهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نمادهای معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز بدون تغییر باقی ماند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده میشود؛ پس از جهش 40,000 ریالی در روز گذشته و قرار گرفتن در قیمت 340,000 ریال در معاملات امروز نیز بدون تغییر در این محدوده باقی ماند. البته باز هم تاکید میشود که حجم معاملات بسیار اندک بوده و روند قیمت قابل اتکا نمی باشد.

    امروز در بازار برق بورس انرژی، مقاومت نیروگاه ها در برابر کاهش قیمت و همچنین شرکت های توزیع نیروی برق در برابر افزایش قیمت پایدار ماند و تنها در چهار سررسید معاملات یک مگاواتی به ثبت رسید.

    آمار معاملات امروز به تفکیک نمادهای معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13950319 :

    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13950319 را نشان می دهد. همانطور که مشخص است قیمت در ابتدای دوره کار خود را با شیبی نزولی آغاز کرده و در حال حاضر در محدوده 300,000 ریال به ثبات رسیده است.

    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ در طول دوره روندی صعودی داشته و در انتهای دوره در محدوده 510,000 ریال به ثبات رسیده است.

    در این نماد تا به امروز 175 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 28.02.1395 با 130 مگاوات میباشد.

    روند نماد 13940319 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها