عصر خودرو

مدیر عامل شرکت اندیشه نگر پاسارگاد در گفت و گو با «عصر بازار» ؛

در شرایط فعلی هیچ گروهی در بورس جذاب نیست

عصر بازار- در حال حاضر پیش بینی افزایش محسوسی در بازار وجود ندارد اما در صورتی که بستر تبادلات بانکی به طور رسمی با بانک های اروپایی فعال شود شاهد رشد و توسعه این صنعت خواهیم بود.

در شرایط فعلی هیچ گروهی در بورس جذاب نیست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، امین ناطقی راد مدیر عامل شرکت اندیشه نگر پاسارگاد در خصوص روند ریزشی بازار سهام طی چند وقت اخیر گفت: پس از برجام در اواخر سال گذشته شاهد افزایش شور و هیجان بازار عمدتا در گروه خودرویی بودیم و به تبع آن بقیه صنایع کمی تحرک داشتند اما متاسفانه در نهایت توقعات بازار برآورده نشد و شاخص در روند نزولی قرار گرفت.

    وی خاطرنشان کرد: مهم ترین چالش پس از برجام عدم توانایی در ایجاد ارتباطات بانکی به صورت مطلوب است چرا که صنایع برای ورود تکنولوژی، شرکاء خارجی و... نیاز به بستر بانکی دارند.

    این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: در حال حاضر محصولات جهانی از جمله فلزات، کانی های فلزی، فولاد و محصولات پتروشیمی قیمت های بسیار پایین دارند و به هیچ عنوان ترقیب کننده نیستند.

    مدیر عامل شرکت اندیشه نگر پاسارگاد ابراز داشت: در شرایط فعلی هیچ گروهی در بورس جذاب نیست.

    امین ناطقی راد گفت: از لحاظ متغیر های بنیادی و گزارش های شرکت ها شاهد تغییر چندانی در روند بازار نخواهیم بود و نزدیکی به فصل مجامع نیز تاثیر قابل ملاحظه ای در بورس نخواهد داشت.

    این تحلیلگر بازار سرمایه تصریح کرد: در صورت رای آوردن تندرو ها در در انتخابات آمریکا جو منفی وارد بازار سهام می شود.

    وی افزود: در حال حاضر پیش بینی افزایش محسوسی در بازار وجود ندارد اما در صورتی که بستر تبادلات بانکی به طور رسمی با بانک های اروپایی فعال شود شاهد رشد و توسعه این صنعت خواهیم بود.

    مدیر عامل شرکت اندیشه نگر پاسارگاد اذعان داشت: بازار اخبار مثبت گروه خودرویی را پیش خور کرده است و در انتظار تغییرات بنیادی و در چنین شرکت هایی است.

    امین ناطقی راد اظهار داشت: در صورتی که تبادلات بین المللی بانک ها برقرار شود با توجه به قیمت های موجود، سهام بانکی ها در بازار سهام مورد اقبال قرار خواهند گرفت.

    این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: از سویی نیروگاه ها نیز در گروه صنایع کم ریسک قرار دارند.

    وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اوراق با درآمد ثابت به دلیل ریسک پایین برای سهامداران مناسب ارزیابی می شود.

    این تحلیلگر بازار سرمایه عنوان کرد: در صورتی که شاهد کاهش 3 یا 4 درصدی نرخ بهره باشیم به طور قطع رونق در معاملات و افزایش نسبی میزان  P/E  بازار را خواهیم داشت.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها