عصر خودرو

وزیر انرژی روسیه:

بازار جهانی نفت سال ۲۰۱۷ تثبیت می شود

عصر بازار- الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: بازار جهانی نفت در سال ۲۰۱۷ تثبیت می شود و بین میزان عرضه و تقاضای نفت در بازار موازنه برقرار خواهد شد.

بازار جهانی نفت سال ۲۰۱۷ تثبیت می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، آلکساندر نوواک در یک همایش اقتصادی در مسکو اظهار کرد: روند برقراری موازنه میان عرضه و تقاضای نفت در بازار جهانی آغاز شده است و سال 2017 شاهد تثبیت وضعیت بازار خواهیم بود.
    وی افزود: بر اساس ارزیابی کارشناسان، عرضه نفت در بازار جهانی در سه ماهه دوم، سوم و چهارم امسال نسبت به سال 2015 کمتر خواهد بود.
    وزیر انرژی روسیه گفت: دوره کوتاهی شاهد کاهش عرضه نفت در بازار جهانی خواهیم بود و پس از آن دوباره عرضه افزایش می یابد.
    وی پیش بینی کرد بهای نفت در بازار جهانی در سال 2016 بین 40 الی 50 دلار برای هر بشکه و در سال 2016 بشکه ای 60 الی 65 دلار باشد.
    روسیه به عنوان یکی از بزرگ ترین کشورهای تولید و صادر کننده نفت جهان با تولید روزانه 10 میلیون و 500 هزار بشکه تلاش های گسترده ای را در سطح جهانی برای جلوگیری از سقوط قیمت ها انجام داده و در این راستا در مذاکرات قطر برای تثبیت میزان تولید با هدف جلوگیری از سقوط بیشتر قیمت ها شرکت کرد.
    درآمدهای نفتی روسیه در سه ماهه اول سال 2016 نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 38 درصد سقوط به 14 میلیارد و 93 میلیون دلار کاهش یافت که بیشترین رکورد شکنی منفی از سال 2004 تاکنون است، در حالیکه حجم صادرات نفتی این کشور حداقل چهار درصد بیشتر شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها