عصر خودرو

مدیرعامل اتاق بازرگانی ایران و آلمان:

تهدیدی برای ورود سرمایه گذار به ایران مشاهده نکردم

کاهش تورم توسط دولت به ورود سرمایه گذار خارجی کمک می کند

عصر بازار- در نشست معرفی فرصت های سرمایه گذاری ایران و آلمان که توسط تامین سرمایه امین برگزار شد، صنایع داروسازی، پتروشیمی و خودروسازی به عنوان صنایع مهم برای ورود سرمایه گذار به ایران معرفی شدند.

تهدیدی برای ورود سرمایه گذار به ایران مشاهده نکردم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، در نشست معرفی فرصت های همکاری و سرمایه گذاری شرکت های ایرانی و آلمانی که با حضور نمایندگان شرکت های ایرانی و آلمانی و اعضای اتاق بازرگانی ایران و آلمان برگزار شد، رنه هارون، مدیرعامل اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و آلمان مهار تورم در دولت یازدهم را دستاورد مثبت این دولت و عاملی برای جذب سرمایه گذار خارجی در ایران دانست.

    او افزود: اقتصاد ایران از سال 2004 دچار رکود شد و این رکود تا پایان دوران رییس جمهور قبلی با تورم لجام گسیخته همراه شد. اما دولت فعلی سعی در مهار تورم و بهبود اوضاع اقتصادی ایران کرد که رساندن تورم به حدود 10 درصد، گام مهمی برای اثبات حسن نیت دولت ایران برای بهبود فضای اقتصادی این کشور است.  البته هم اکنون نرخ بیکاری در ایران 11 درصد است و در حالی که جوانان ایرانی دانش فنی دارند، سرمایه گذاران آلمانی می توانند برای اشتغال آفرینی در این کشور اقدام کنند.
     

    اراده آلمان برای بازگشت به بازار ایران

    هارون در ادامه گفت:  ایران در دوران انزوای اقتصادی خود، با چین و کره به عنوان شریک تجاری همکاری می کرد. اما اکنون آلمان اراده برگشت به بازار ایران را دارد. با توجه به این که ایران قصد دارد سهم منابع مالی خود را از درآمدهای نفتی کم کند، فرصت های سرمایه گذاری در ایران افزایش پیدا می کند.
     

    سرمایه گذاری در ایران بهتر از هند و برابر با برزیل

    رییس اتاق بازرگانی ایران و آلمان در ادامه اظهار کرد:  رتبه  تجاری ایران در دولت آقای روحانی از 152 به 118 رسیده است. این رتبه از رتبه کشور هند پایین تر و تقریبا برابر با برزیل است. بنابراین سرمایه گذاری در ایران بهتر از هند و برابر با برزیل است. البته بازار ایران نسبت به برزیل بکر است و فرصت های سرمایه گذاری را جذاب تر می کند.
    هارون خاطرنشان کرد : البته بازار ایران فقط بازار مصرف نیست. بلکه مستعد ورود دانش و فناوری برای توسعه تولید است. هم اکنون بانک های بلژیک و شرکت های بلژیکی  مترصد ورود به بازار ایران هستند. اگر نظام اجرایی ایران قوانین مختلف ورود سرمایه گذاران به ویژه قوانین مالیاتی را تسهیل و شفاف کند، بانک ها و شرکت های آلمانی نیز به سرعت وارد ایران می شوند.
     

    آمادگی آلمان برای بهبود کیفیت خودروسازی ایران

    به گفته این فعال اقتصادی ایران و آلمان هم اکنون صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی ایران برای ورود سرمایه گذار مناسب است که البته شرکت های زیمنس و فیلیپس در این حوزه تجهیزاتی به ایران صادر کرده و خط تولید نصب کرده اند. همچنین خودروسازی های آلمان نیز برای بهبود کیفیت خودروسازی های ایرانی آمادگی دارند و صحبت از قراردادهای بنز و سیتروئن با ایران خودرو نیز تایید کننده این موضوع است.
    او افزود: شرکت لیندر نیز در حوزه پتروشیمی ایران وارد شده است. دیگر شرکت های آلمانی نیز برای ورود به این حوزه تمایل دارند. لازم به ذکر است که نیروی انسانی متخصص ایران در کنار منابع طبیعی سرشار این کشور به جذابیت های فرصت های سرمایه گذاری اضافه می کند. رسانه های غربی تصویر بدی از ایران به ما نشان دادند اما من در 6 ماه گذشته که در ایران بودم، هیچ تهدیدی برای ورود به بازار ایران مشاهده نکردم. بنابراین سرمایه گذاران باید به فکر استفاده بهینه از این بازار باشند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها