عصر خودرو

غول ریلی چین فروش سهام خود را افزایش می‌دهد

عصر بازار- تنها سازنده لوکوموتیوهای پرسرعت چین در نظر دارد تا به منظور بازپرداخت بدهی و کمک به تامین بودجه عملیات روزانه خود، فروش سهام خصوصی خود را در بورس شانگهای به ۱.۸ میلیارد دلار‌ (۱۲ میلیارد یوآن) افزایش دهد.

غول ریلی چین فروش سهام خود را افزایش می‌دهد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبر ی«عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، هیئت‌مدیره شرکت CRRC با فروش 1.39 میلیارد دلاری سهام درجه یک 8.66 یوآنی خود در بورس شانگهای موافقت کرده است. این قیمت 4.8 درصد پایین‌تر از آخرین قیمت این سهم بوده است. این شرکت قصد دارد تا 692 میلیون سهم را جایگزین این سهام فروخته شده کند که این کار احتمالا در عرض 6 ماه به انجام خواهد رسید.

    دولت چین سال گذشته با ترکیب کردن دو شرکت واگن‌سازی CSR و CNR گروه CRRC را ایجاد کرد تا رقابت بهتری با شرکت زیمنس آلمان و آلستوم فرانسه ایجاد کند. چین به عنوان بزرگترین مصرف‌کننده شبکه ریلی پر سرعت دنیا، این بخش‌ را به عنوان یکی از 10 صنعت مهم برای پیش‌برد توسعه اقتصادی معرفی کرده است.

    لی کی‌کیانگ نخست وزیر چین تولیدکنندگان تجهیزات قطار را به عنوان بخشی از استراتژی وسیع‌تر دولت به منظور تبدیل چین به یک کشور صنعتی پیشرفته در نظر گرفته است.  این کشور سفارش‌های مربوط به ریل و واگن‌های قطار را  بازارهای درحال‌ظهور در آفریقا، آمریکای لاتین و جنوب‌شرق آسیا را هدف قرار داده است در حالی که  به دنبال قراردهای بلندبالا در کشورهای توسعه یافته نیز هست.

    یو وی پینگ، نایب رئیس شرکت CRRC‌ در ماه آوریل اعلام کرده بود که این شرکت تمایل دارد تا در شهرهای آمریکایی بیشتر سرمایه‌گذاری کند و ماه گذشته توانسته قراردادی 1.3 میلیارد دلاری با سیستم قطار شهری شیکاگو منعقد کند.

    CRRC که 170 هزار کارمند دارد همچنین به بازارهای اروپا و دیگر بازارها علاقمند بوده و همچنین قصد دارد تا فروش خارجی خود را تا سال 2020 به 15 میلیارد دلار برساند. آخرین قیمت معاملاتی سهام این شرکت قبل از تعلیق شدن در 13 می، 9.10 یوآن بوده است که نشان از افت 29 درصدی در سال جاری می‌دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها