عصر خودرو

یک کارشناس با اشاره به ثبات نسبی دلار مطرح کرد؛

نبض بازار آتی سکه در دستان اونس

عصر بازار- مقاومت قیمت سکه در مرز یک میلیون تومان تردید معامله گران در بازار نقدی را دوچندان کرده است، در شرایطی که با وجود این سراشیبی، بازار آتی سکه از موقعیت بهتری برخوردار بوده، البته این موضوع مقارن است با جذابیت‌هایی که بورس کالای ایران در این بازار ایجاد کرده است.

نبض بازار آتی سکه در دستان اونس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، یکی از کارشناسان بازار آتی سکه با بیان مطلب فوق گفت: کاهش وجه تضمین از مهمترین جذابیت هایی است که در بازار آتی سکه بورس کالای ایران وجود دارد. در حقیقت هر چه مبلغ وجه تضمین و به هر میزانی کاهش یابد، ریسک معاملات نیز به همان میزان افزایش می‌یابد که این موضوع جذابیت معاملات را در زمان رکود بازار افزایش می دهد.

    احمد بیات افزود:  اگرچه این نوع معاملات دقت بیشتر بازیگران بازار آتی را می طلبد و براساس مهم‌ترین پارامترهای بازار که روند نرخ ارز و بهای اونس هستند معاملات پیش می رود، اما خوشبختانه عمده فعالان بازار آتی قواعد بازی و اهرم‌های بازار را به خوبی می‌شناسند.

    این کارشناس ادامه داد: البته ثبات قیمت دلار نیز در این میان باعث شده  به عنوان مهم‌ترین فاکتور برای آتی سکه به همراه بازار نقدی، تحرکات اونس طلا در بازارهای بین المللی تاثیر بیشتری روی قیمت ها داشته باشد که پیش بینی ها نشان می دهد اونس در هفته جاری با توجه به متغیرهای موجود تمایل بیشتری به صعود خواهد داشت.

    بازار دیروز از نگاه آمار

    با این تفاسیر حجم معاملات آتی سکه دیروز در بورس کالای ایران به 8هزار و 577 قرارداد و ارزش آن به بیش از 904 میلیارد ریال رسید.

    براساس این گزارش، دیروز هر پنج سررسید آتی سکه در بورس کالای ایران شاهد روند کاهشی قیمت ها بود، به طوری که سکه در سررسید تیر ماه با نرخ یک میلیون و 8 هزار تومان معامله شد و افت 0/59 درصدی را تجربه کرد، این در شرایطی است که سکه تحویل شهریورماه با کاهش 0/65 درصدی به قیمت یک میلیون و 16هزار تومان رسید. همچنین قرارداد تحویل دی نیز با قیمت یک میلیون و 27هزار تومان معامله شد و با افت 1/01 درصدی رو به رو شد. سکه تحویل آبان نیز با 1/13 درصد کاهش به قیمت یک میلیون و 41 هزار تومان به فروش رسید. همچنین سررسید اسفند ماه نیز با نرخ یک میلیون و 60 هزار تومان معامله شد و افت 1/26 درصدی را به ثبت رساند.

    از سویی سکه در بازار نقدی طی روز شنبه، با نوسانات بهای اونس در بازارهای جهانی برای ساعاتی از کانال یک میلیون تومانی خود سقوط کرد و با نرخ 990 هزار تومان روی تابلوی صرافی ها ظاهر شد، اما این در شرایطی است که با وجود بازگشت مجدد به مرز یک میلیون و یک هزار تومان در پایان روز بسته شد.

    همچنین نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی با  یک هزار تومان کاهش قیمت در بازار نقدی رو به رو شدند، به طوری که نیم سکه با قیمت 512 هزار تومان، ربع سکه با قیمت 275 هزار تومان به فروش رسید؛ سکه یک گرمی نیز در محدوده 188 هزار تومان به فروش رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها