عصر خودرو

مهدوی ابهری:

آیین‌نامه خوراک پتروشیمی‌ها هنوز کامل نیست

عصر بازار: دبیر انجمن صنفی پتروشیمی درباره تصویب آیین‌نامه قیمت‌گذاری خوراک پتروشیمی‌ها در دولت تاکید کرد: هنوز نرخ خوراکی نهایی نشده تا مبنای محاسبه قرار گیرد. بنابراین این آیین نامه کامل نیست.

آیین‌نامه خوراک پتروشیمی‌ها هنوز کامل نیست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، احمد مهدوی، دبیر انجمن صنفی پتروشیمی، با اشاره به خبر تصویب آیین‌نامه قیمت‌گذاری خوراک پتروشیمی‌ها در دولت که در روزهای گذشته منتشر و با گمانی زنی های مبنی بر تعیین نرخ 13 سنتی همراه شده ، اظهار داشت: متاسفانه برخی به دنبال ایجاد حاشیه بوده و با اعلام نرخ های غیر واقعی سعی در فراهم کردن زمینه فشار بیشتر بر صنعت پتروشیمی هستند.

    وی ادامه داد: در جریان مصوبه هفته پیش دولت بخشی از آیین‌نامه قیمت‌گذاری خوراک پتروشیمی‌ها که مربوط به کلیات است، تصویب شده که به دلیل نهایی نشدن قیمت خوراک کامل نیست. از سوی دیگر در جلسه هیات دولت علاوه بر اینکه وزارت نفت قیمتی را برای نرخ خوراک تعیین نکرده بود ، دولت هم تاکید کرده قیمت گذاری خوراک باید طبق قانون مصوب مجلس تعیین شود.

    وی افزود: بنابراین برخی به اشتباه تصور می کنند وزارت نفت مسئول قیمت گذاری نرخ خوراک پتروشیمی ها است. درحالی طبق فرمولی که در مصوبه مجلس هم تاکید شده این موضوع با همکاری سه وزارتخانه اقتصاد، صنعت و نفت بررسی و موارد مشترکی تهیه می شود تا در هیات دولت به تصویب برسد. بر همین اساس دولت قیمت نرخ خوراک را نهایی خواهد کرد نه وزارت نفت. 

    این مقام مسئول ادامه داد: در این مصوبه آمده است " واحدهای تولیدکننده مواد پایه (بالادستی) پتروشیمی داخلی با هدف ایجاد ارزش افزوده و تکمیل زنجیره تولید در محصولات میانی و نهایی به عنوان صنایع مشمول تخفیف در قیمت خوراک‌های گاز و مایع مصرفی معرفی و نیز میزان تخفیف پلکانی هر یک از واحدها بر اساس دسته‌بندی آنها در مناطق گوناگون تعیین شد."

    مهدوی ادامه داد: بر همین اساس برای اجرای این مصوبه به تعیین قیمت خوراک نهایی نیاز است که این موضوع هم در جریان است.

    برچسب ها