عصر خودرو

بانک تجارت زنگ بورس را به صدا در آورد

عصر بازار- رئیس هیات مدیره بانک تجارت به مناسبت هفتمین سالگرد عرضه سهام این بانک در بورس تهران، زنگ آغار به کار روزانه بازار بورس تهران در روز شنبه هشتم خرداد ماه را به صورت نمادین به صدا درآورد.

بانک تجارت زنگ بورس را به صدا در آورد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» ، سیدمجتبی فهیم هاشمی در حاشیه مراسم آغاز به کار روزانه بازار بورس تهران در جمع خبرنگاران ضمن اعلام آخرین ترکیب سهامداران بانک تجارت در بورس به بیان تنگناهای مالی بانک‌های کشور برای حمایت از واحدهای تولیدی پرداخت.

    وی با بیان اینکه وضعیت سیستم بانکی در سال جاری قطعا به دشواری سال 94 نخواهد بود افزود: بانک‌های کشور سال 1394 را با بحران نرخ سود در شرایطی پشت سر گذاشتند که این نرخ تا مرز 30 درصد نیز پیش رفت. امروز با توجه به الزامات و کنترل‌های بانک مرکزی این بحران تا حدود زیادی تحت کنترل درآمده و در صورت ادامه این روند به تدریج منابع مورد نیاز واحدهای تولیدی فراهم خواهد شد.

    رئیس هیات مدیره بانک تجارت در خصوص اینکه آیا بانک تجارت در سال جاری برنامه ای برای افزایش سرمایه دارد، گفت: افزایش سرمایه، یکی از برنامه‌های در دست اقدام بانک تجارت محسوب می‌شود و تلاش ما این است که این افزایش به صورت نقدی انجام شود.

    فهیم هاشمی با اشاره اینکه لغو تحریم‌ها تاثیر قابل توجهی بر وضعیت کسب و کار بانک‌ها دارد گفت: اما تاثیر لغو تحریم بر خلاف انتظار ها به سرعت در بازار نمایان نمی شود، عنوان کرد: نمی‌توان انتظار داشت که تاثیر تحریم 10 سال گذشته در مدت کوتاهی از بین برود، البته علائم نشان می دهد که لغو تحریم ها به طور تدریجی آثار خود را در اقتصاد خواهد گذاشت.

    وی درپایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر دوران اوج رکود در سیستم بانکی سپری شده است و با خروج از رکود به طور قطع آینده سیستم بانکی مثبت ارزیابی خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها