عصر خودرو

نعمت‌زاده عنوان کرد

روابط ایران و چین گسترش می‌یابد

عصر بازار- وزیر صنعت با بیان اینکه روابط اقتصادی ایران با چین بلندمدت و استراتژیک و به نفع دو کشور است، گفت: رفع موانع بین‌المللی بانکی علیه ایران می‌تواند آینده خوبی را برای تجار ایران فراهم کند.

روابط ایران و چین گسترش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، محمدرضا نعمت‌زاده در دیدار با رئیس کمیته مشاورین بخش تحقیقات و توسعه بین‌المللی آکادمی علوم اجتماعی کشور چین گفت: در فضای جدید بین‌المللی، نه تنها همکاری ما با کشور چین کم نمی‌شود؛ بلکه این روابط  ارتقاء یافته و با ترکیب توانایی و ظرفیت‌های دو کشور می‌توان به هم‌افزایی خوبی رسید.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به علاقمندی برای در اختیار گذاشتن بازار چین و ایران به یکدیگر، افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان مرکز خاورمیانه، بازاری 400 میلیونی است و این فرصت خوبی برای چینی‌ها در گسترش روابط تجاری و صنعتی محسوب می‌شود؛ در عین حال، زمینه‌های همکاری اقتصادی با کشور چین فراوان است که شامل فولاد، آلومینیم، خودرو، لوازم خانگی، صنایع هوایی و سایر زمینه‌ها است که باید برای هر کدام از اینها مکانیزمی را تعریف کنیم.

    وی تصریح کرد: کشور چین می‌تواند در احداث شهرک‌های صنعتی به ویژه در مناطق آزاد ایران که از معافیت‌های مالیاتی ویژه برخوردار است با جمهموری اسلامی ایران همکاری خوبی داشته باشد؛ این در حالی است که همکاری‌های آموزشی با کشور چین برای سطوح مدیریتی به منظور انتقال علوم فنی، تکنولوژی و استانداردسازی تولیدات صنعتی نیز مورد تاکید است؛ در عین حال، با رفع موانع بین‌المللی بانکی علیه ایران می‌توان آینده خوبی را برای تجار ایرانی و چینی متصور شد؛ چراکه تجار از وضعیت موجود آسیب جدی می‌بینند.

    در این دیدار خانم باگی‌جائو، رئیس کمیته مشاورین بخش تحقیقات و توسعه بین‌المللی آکادمی علوم اجتماعی چین نیز گفت: باید مکانیزم و مدل‌های همکاری درستی بین ایران و چین تعریف شود؛ همچنین قوانین به صورت استراتژیک تدوین شوند و در عین حال، با تجمیع شرکتهای معروف و قوی ایرانی و چینی، همکاری‌های خوبی را شکل داد.

    وی اظهار داشت، ارتباطات تجاری ایران و چین به 20 سال قبل برمی‌گردد که می‌تواند این موضوع دنبال و تقویت شود؛ البته ما نیاز داریم تا از قوانین سرمایه‌گذاری خارجی و احداث واحدهای تولیدی و تجاری در ایران به منظور سرمایه‌گذاری مشترک، اطلاعات بیشتری بدست آوریم تا به سطح همکاریهای استراتژیک برسیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها