عصر خودرو

نایب رئیس سندیکای صنعت برق:

اوراق خزانه اسلامی به بخش خصوصی نرسید

مپنا پایین‌تر از نرخ سررسید در بازار می‌فروشد

عصر بازار- نایب رئیس سندیکای صنعت برق با بیان اینکه اوراق خزانه اسلامی تا الان هیچ مشکلی را حل نکرده و به بخش خصوصی هم این اوراق نرسیده است،‌ گفت: مپنا به عنوان یک شرکت نیمه‌دولتی اوراق خزانه اسلامی را با نرخ تنزیل در بازار سرمایه به فروش می‌رساند.

اوراق خزانه اسلامی به بخش خصوصی نرسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، بخشی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه قرار بود اوراق خزانه اسلامی به بخش خصوصی پرداخت شود آیا این پرداخت‌ها صورت گرفته است، گفت: اسناد خزانه اسلامی تا الان مشکل را حل نکرده است و تاکنون از هر بخش خصوصی که سؤال شده است آنها اعلام کرده‌اند که به آنها پرداخت نشده است.

    وی افزود: اما شرکت مپنا که جزو اعضای سندیکای صنعت برق است و یک شرکت نیمه‌دولتی محسوب می‌شود این اوراق داده شده است و این شرکت نیز این اوراق را 20 درصد پایین‌تر و با نرخ تنزیل در بازار سرمایه به فروش می‌رساند.

    وی با اشاره به اینکه اقتصاد برق به دلیل اختلاف قیمت برق با قیمت تمام شده دچار مشکل است و این می‌شود که می‌بینیم وزارت نیرو بیش از 33 هزار میلیارد تومان بدهی دارد، تأکید کرد: متأسفانه این روزها با ورود شرکت‌های خارجی و هیأت اقتصادی مدام می‌شنویم که می‌گویند بخش خصوصی صنعت برق مخالف حضور این هیأت‌های خارجی است در حالیکه اینطور نیست.

    وی تصریح کرد: ما مخالف و نگران ورود پول‌های خارجی هستیم چرا که معتقد هستیم صنعت برق که خودکفا است نیازمند فاینانس نیست.

    وی افزود: درست در همان روزی که قرارداد ساخت و خرید 43 هزار ترانس برق با کره جنوبی در هتل اسپیناس در حال امضاء بود بزرگترین کارخانه ترانس در کشور به بهره‌برداری رسید.

    نایب رئیس سندیکای صنعت برق ادامه داد: متأسفانه به اسم سرمایه‌گذاری و فرمول فاینانس و  ایجاد یک فضای بزرگ وارداتی در حال تضعیف شرکت‌های پیمانکار و بخش خصوصی داخلی هستند.

    وی به برگزاری مناقصه خرید کالا و تجهیزات 312 پست فوق توزیع اشاره کرد و گفت: پیشنهاد ما این است که تشکل‌های بخش خصوصی در تمام مناقصات دخالت داده شوند چرا که حضور شرکت‌های خارجی باید توأم با سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت‌های ایرانی باشد که همین موضوع موجب انتقال تکنولوژی و تقویت بخش تولید داخل می‌شود.

    وی با انتقاد از این موضوع که متأسفانه برخلاف اقدامات روز دنیا به سمت وام گرفتن و وارد کردن کالا روی آورده‌ایم، گفت: مدیرعامل توانیر گفته است که برای اجرای طرح‌های جدید صنعت برق سرمایه‌گذاران خارجی با یک الزام روبه‌رو هستند و باید 51 درصد کالا و تجهیزات پروژه‌ها را از سازندگان داخلی تأمین کنند اما اعتقاد ما این است که سرمایه‌گذار خارجی قطعاً برای این موضوع هم راهی پیدا خواهد کرد.

    به گفته وی، با کره جنوبی قرارداد خرید 43 هزار ترانس بسته می‌شود و وقتی ما اعتراض می‌کنیم می‌گویند کمبود نقدینگی داریم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو