عصر خودرو

گزارش وزارت تجارت ایالات متحده نشان داد

چین همچنان کلیدی‌ترین شریک تجاری آمریکا

عصر بازار- چین همچنان به عنوان بازار اصلی صادرکنندگان آمریکایی باقی مانده است و پتانسیل فراوانی برای فرصت‌های کسب‌وکار آینده آمریکا دارد.

چین همچنان کلیدی‌ترین شریک تجاری آمریکا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، گزارش 19 بازار عمده وزارت تجارت آمریکا نشان می‌دهد چین بالاترین رتبه را در میان بازارهای صادراتی آمریکا در بخش‌های قطعات اتومبیل، تجهیزات هسته‌ای غیرنظامی، مواد ساختمانی، تجهیزات ساخت‌وساز، تکنولوژی مالی، تولیدی و آموزش دارد.

    استفان سلیگ، معاون معاملات بین‌الملل وزارت تجارت آمریکا اعلام کرد: این گزارش نشان می‌دهد چین نه تنها به کسب و کار آمریکا کمک کرده است بلکه گوی‌ سبقت را از دیگر کشورها در بازارهای جهانی ربوده است.

    بر اساس آمار وزارت تجارت، نزدیک به 11.5 میلیون شغل توسط صادرات حمایت می‌شوند. این گزارش، رتبه‌بندی کشورها را نشان داده و منعکس کننده آخرین تحولات اقتصاد جهانی، سیاست‌های تجاری و صنعت است.

    در تحلیل کشور در خصوص صنعت هوایی، این گزارش اعلام کرده که چین در 20 سال آینده بزرگترین بازار تک دنیا برای فروش هواپیماهای غیرجنگی آمریکا در اختیار خواهد داشت.  شرکت بوئینگ پیش‌بینی کرد که چین به بیش از 6000 فروند هواپیما برای برآورده کردن تقاضای ناوگان حمل‌ونقل و ترابری خود نیاز خواهد داشت.

    در بخش مواد ساختمانی، با وجود اینکه اقتصاد چین با رکود درگیر است، اما این کشور همجنان بزرگترین بازار ساخت‌وساز دنیاست و فرصت فوق‌العاده‌ای را برای صادرکنندگان محصولات ساختمانی آمریکا فراهم خواهد کرد.

    این گزارش همچنین خبر از رشد بخش هسته‌ای غیرنظامی در دهه آینده داد و تضمین کرد که فرصت‌های تجاری برای صادرات تجهیزات هسته‌ای صلح‌آمیز آمریکا در این کشور وجود خواهد داشت.

    چین در تعداد واحدهای هسته‌ای در دست ساخت رتبه اول دنیا را به خود اختصاص داده است. در سال 2015، هشت راکتور جدید به شبکه تولید برق این کشور متصل شده است.

    چین همچنین بزرگترین بازار آموزشی آمریکا نیز بوده است. در سال 2015-2014، چین 304 هزار و 40 دانش‌آموز به آمریکا فرستاده که نسبت به سال قبل از آن رشدی 10.8 درصدی را نشان می‌دهد. دانش‌آموزان چینی، 31 درصد از کل دانش‌آموزان خارجی آمریکا را تشکیل می‌دهند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو