عصر خودرو

یک کارشناس بازار سرمایه:

بورس بیش از برجام به خروج اقتصاد از رکود نیاز دارد

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که رکود اقتصادی در شرایط کنونی موجب شده تا بنگاهها با کمبود نقدینگی مواجه شوند گفت: در حال حاضر بازار سرمایه بیش از برجام و رفع تحریم ها به تحرک اقتصادی و خروج از رکود نیازمند است.

بورس بیش از برجام به خروج اقتصاد از رکود نیاز دارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، منصور کریمی گفت: یکی از تصمیمات و وعده های اقتصادی دولت یازدهم کنترل تورم بود که تا حدودی نیز به این مهم دست پیدا کرده است.

    این کارشناس بازار سرمایه افزود: البته کنترل تورم در این سالها به رکود اقتصادی منجر شده که بر سودآوری بنگاهها و در پی آن رونق بورس اثر گذاشته است.

    وی با بیان این که در حال حاضر بازار سرمایه بیش از برجام و رفع تحریم ها به تحرک اقتصادی و خروج از رکود نیازمند است اذعان داشت: رکود اقتصادی در شرایط کنونی موجب شده تا بنگاهها با کمبود نقدینگی مواجه شوند و بر این اساس دولت باید فکری به حال شرکتها کند.

    این کارشناس بازار سرمایه در خصوص تاثیر برجام بر معاملات بازار سرمایه و برون رفت اقتصاد از رکود تصریح کرد: اجرای برجام و رفع تحریم ها در صورتی که به ورود سرمایه خارجی و نیز تکنولوژی روز دنیا به صنایع و شرکتهای کشور منجر شود می تواند برای اقتصاد و بازار سرمایه خبر خوبی باشد.

    وی ادامه داد: برای رسیدن به این منظور باید تلاش کنیم تا با تسهیل قوانین و مقررات از یک سو و نیز رفع موانعی چون ارز چند نرخی بازار داخلی کشور را برای ورود سرمایه خارجی جذاب کنیم.

    این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: همانگونه که گفته شد اجرای برجام و رفع تحریم ها تنها می تواند به تسهیل مراودات ما با خارجی ها منجر شود، وگرنه درمان دردهای اقتصاد و بنگاهها و در پی آن بازار سرمایه را در داخل کشور باید جستجو کرد و برجام برای بورس و اقتصاد و صنایع معجزه ای نخواهد کرد.

    وی در خصوص چگونگی تاثیر اجرای برجام بر تسهیل مراودات اقتصادی کشور با خارجی ها گفت: به عنوان مثال از بین رفتن تحریم‌های بانکی موجب می شود تا با استفاده از سوئیفت و ال‌سی، هزینه تولیدکنندگان و صنایع کاهش یافته و این موضوع سودآوری بنگاهها و در پی آن رونق بورس را به همراه خواهد داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو