عصر خودرو

بعداز ظهر دیروز؛

سامانه پس از معاملات برای مدیران معاملات تشریح شد

عصر بازار: از ویژگی های برتر سامانه جدید پس از معاملات از منظر کارکردی، می توان به تخصصی سازی، امکان گفتگوی مناسب، تغییر ساختارکدسهامداری، رفع محدودیت کدسهامداری، تعداد بالای سهامداران، تعداد ارقام فیلد سهم، هیبرید کامل، تجمیع دارایی، داشبوردهای الکترونیک، تحول در تعامل با ثبت احوال و ... نام برد.

سامانه پس از معاملات برای مدیران معاملات تشریح شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، سامانه جدید پس از معاملات شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار  و تسویه وجوه که IRPT (Irainian Post Trade) نامگذاری شده، پس از تجربه‏ سامانه‏ تسویه و پایاپای نت کلیر که از سال 1390 به صورت پیوسته مورد استفاده‏ کارگزاران قرار گرفته است، مطابق زمان بندی از پیش تعیین شده، از آبان ماه سال گذشته به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گرفته و در ماه های آینده نیز بعد از برطرف شدن نقاط ضعف احتمالی به بهره برداری خواهد رسید.

    در همین راستا با پیشنهاد کانون کارگزاران مقرر شد سامانه فوق در سه جلسه آموزشی برای "مدیران عامل"، "مدیران معاملات" و "مسئولین پذیرش سفارش مشتریان" شرکت­های کارگزاری تشکیل و امکانات سامانه جدید برای آنها تشریح شود.

    به همین منظور اولین جلسه آموزشی برای "مدیران معاملات" شرکت های کارگزاری در تاریخ 17 مرداد -برای 101 شرکت کارگزاری که مجوز اوراق بهادار دارند- در محل شرکت سپرده گذاری مرکزی تشکیل شده و در 3 ساعت مدیران معاملات شرکت های کارگزاری نحوه عملکرد این سامانه را آموخته و موارد مبهم خود را در قسمت پرسش و پاسخ مطرح کرده اند. لازم به ذکر است در هفته های آتی نیز سامانه فوق برای مسئولین پذیرش سفارش مشتریان و مدیران عامل شرکت های کارگزاری تشریح خواهد شد.

    برچسب ها