عصر خودرو

مشارکت راهبردی ایران و هند در چابهار;

ایران بسوی آینده ای روشن حرکت می کند

عصر بازار- سفیر سابق هند در قرقیزستان ،توافقنامه چابهار را مهمترین مشارکت راهبردی ایران و هند در منطقه دانست و تصریح کرد ایران با لغو تحریم ها و با امضای این توافقنامه،بسوی آینده ای روشن و امیدوارکننده در حرکت است .

ایران بسوی آینده ای روشن حرکت می کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، «فونچوک استوبدان» دیپلمات برجسته و کارکشته هندی که به همراه نخست وزیر هند به ایران سفر کرده بود روز شنبه  اظهار کرد:سرمایه گذاری در بندر چابهار بیش از یک طرح ارتباطی و یا انرژی،یک مشارکت راهبردی مهم و تعیین کننده است .
    وی با اشاره به سفر قبلی اش به ایران خاطرنشان کرد:سرعت تغییرات در ایران بسیار زیاد و کاملا مشهود است و این کشور بسوی آینده ای امیدوار کننده گام برمی دارد.
    این دیپلمات کارکشته هندی، توافقنامه چابهار را دستاورد بزرگی برای ایران و هند دانست و تصریح کرد این توافقنامه باعث افزایش مبادلات بین کشورها و رونق اقتصادی منطقه را به دنبال دارد.
    وی با بسیار مثبت ارزیابی کردن نتایج سفر نخست وزیر هند به ایران افزود:این سفر نقطه عطفی در روابط دو کشور و آغاز مرحله جدیدی در منطقه است .
    سفیر سابق هند در قرقیزستان با بیان اینکه از آغاز گفت وگوهای اولیه سرمایه گذاری در چابهار بیش از 13 سال می گذرد خاطرنشان کرد لغو تحریم های ایران و سفر نخست وزیر هند به تهران زمینه، توجه ویژه به بندر راهبردی چابهار را فراهم کرد.
    وی تصریح کرد:هند با درک موقعیت ویژه بندر چابهار درصدد است که هرچه سریعتر در این بندر سرمایه گذاری کند.
    این دیپلمات برجسته هندی خاطرنشان کرد که ایران وهند هر دو با درک موقعیت ویژه منطقه برای اجرای این طرح مهم و حیاتی بیش از گذشته تلاش کنند.
    وی با اشاره به موفق نبودن طرح قبلی درخصوص اتصال بندرعباس به ترکمنستان از طریق راه آهن اظهار کرد ایران نباید سرمایه گذاری در چابهار را به پاکستان و یا جاده کمربندی چین مرتبط کند.
    توافقنامه توسعه بندر چابهار روز دوشنبه هفته گذشته در دومین روز سفر نخست وزیر هند در حضور «نارندرا مودی » و « حجت الاسلام حسن روحانی » امضا شد.
    «نارندرا مودی» نخست وزیر هند که روز یکشنبه به دعوت حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی برای سفری دو روزه به ایران سفر کرده بود، روز دوشنبه و پس از امضای 12 توافقنامه و سند همکاری در زمینه اقتصادی، سیاسی ،فرهنگی و علمی تهران را به مقصد دهلی نو ترک کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها