عصر خودرو

رییس اتاق هند-ایران:

همکاری دارویی دستاوردهای خوبی برای هر دوطرف دارد

عصر بازار- رییس اتاق بازرگانی و صنعت هند-ایران،* قابلیت ها و پیشرفت های ایران در زمینه دارو را ستود و گفت: همکاری دارویی ایران و هند می تواند دستاوردهای بسیار خوبی برای هر دو طرف به همراه داشته باشد.

همکاری دارویی دستاوردهای خوبی برای هر دوطرف دارد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، «کومی کتوال» که این هفته همراه هیات تجاری هند به تهران سفر کرده بود، افزود: ارزش تجارت دوجانبه ایران و هند در دوره 2014-2013 معادل 15 میلیارد و 270 میلیون دلار بود که نسبت به رقم 14 میلیارد و 940 میلیون دلاری سال پیش از آن، افزایش پیدا کرد.
    وی تاکید کرد توانمندی های تجاری دو کشور بسیار بیش از این است و دو کشور برای ارتقای آن بسختی تلاش می کنند.
    کتوال اضافه کرد: هند و ایران همواره به هم نزدیک بوده اند و همکاری دو کشور پیشینه کهنی دارد.
    وی ادامه داد: در دوره سخت تحریم ایران از سوی جامعه جهانی، هند دوست خود را تنها نگذاشت و راهی برای تداوم همکاری اقتصادی با ایران پیدا کرد.
    کتوال افزود: روابط تجاری دو کشور وارد نقطه عطف شده و روند آن سریع است و از این پس شاهد افزایش بیشتر همکاری ها خواهیم بود.
    وی درباره هیات تجاری 40 نفره هند و نشست های مشترک با شرکت های ایرانی در تهران گفت: نمایندگان شرکت های برتر هندی در زمینه های کشاورزی، خدمات مهندسی، صنایع شیمیایی، معدنی و... به رایزنی با طرف های ایرانی پرداختند.
    رییس اتاق بازرگانی و صنعت هند- ایران افزود: هند به آمریکا، اروپا، ژاپن، استرالیا، نیوزیلند و... دارو صادر می کند و داروهای ساخت این کشور دارای کیفیت بالا و بسیار ارزان تر از دیگر محصولات رقیبان است.
    بر اساس این گزارش، دوشنبه این هفته «نارندرا مودی» نخست وزیر هند، به تهران سفر کرد و همراه رییس جمهوری اسلامی ایران در آیین امضای 12 سند همکاری در بخش های بانکی، بندری و بازرگانی شرکت کرد.
    همایش تجاری ایران و هند نیز سه شنبه این هفته با حضور فعالان اقتصادی دو کشور در صنعت خودرو، کشاورزی و مواد غذایی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.
    رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در حاشیه همایش تجاری ایران و هند در جمع خبرنگاران گفت: در صورت استفاده از ظرفیت های موجود می توانیم یک و نیم تا دو میلیارد دلار وام از بانک جهانی برای بنگاه های کوچک و متوسط دریافت کنیم.
    هند سالیانه 450 میلیارد دلار واردات دارد که سهم ایران از این میزان فقط دو میلیارد و 500 میلیون دلار است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها