عصر خودرو

وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان:

پل ریلی بین‌المللی آستارا–آستارا متصل کننده کریدور شمال-جنوب

عصر بازار- وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان با سفر به شهرستان مرزی بندر آستارا، از روند اجرایی پل ریلی آستارا – آستارا بازدید کرد.

پل ریلی بین‌المللی آستارا–آستارا متصل کننده کریدور شمال-جنوب
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، «شاهین مصطفی اف» در حاشیه این سفر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسیر ریلی قزوین – رشت، بیش از 90 درصد پیشرفت دارد و به دلیل اهمیت مسیر کریدور شمال – جنوب خواستار اجرایی شدن هر چه سریعتر این مسیر از قزوین تا آستارا هستیم.

    وی با بیان اینکه این موضوع از خواسته های جدی دو طرف جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان است، افزود: در سفر اخیر رئیس جمهور آذربایجان به ایران، یکی از سند های امضا شده بین طرفین، پایان راه آهن قزوین به رشت و آغاز خط ریلی رشت به آستارا بود.

    وزیر اقتصاد و صنعت آذربایجان از سفر اخیر به استان های قزوین و گیلان و بازدید از مسیر راه آهن قزوین – رشت سخن گفت و توضیح داد: این پروژه بیش از 90 درصد پیشرفت دارد و امیدواریم هر چه سریع‌تر به اتمام برسد.

    وی از آمادگی دولت جمهوری آذربایجان برای مشارکت در ساخت مسیر ریلی رشت – آستارا خبر داد و افزود: در این خصوص اعتبارات لازم نیز از سوی دولت آذربایجان لحاظ شده است.

    مصطفی اف در بخش دیگر سخنان خود از پیشرفت مناسب پل ریلی آستارا – آستارا سخن گفت و خاطر نشان کرد: ساخت پل ریلی مرزی و 8 کیلومتر از مسیر ریلی در آذربایجان تا مرز آستارا و 2 کیلومتر از مرز آستارا تا بارانداز در نظر گرفته شده در خاک جمهوری اسلامی ایران تا پایان سالجاری میلادی به اتمام خواهد رسید.

    وی با بیان اینکه با ساخت این پل و پس از اتصال خطوط ریلی دو کشور، شاهد رشد جابجایی کالا و ترانزیت ریلی در منطقه خواهیم بود، عنوان کرد: سند توافقنامه اتصال راه آهن جمهوری اسلامی ایران به جمهوری آذربایجان در مهرماه سال گذشته در نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان در آستارا نهایی شد.

    بر اساس این گزارش، پس از بهره برداری از راه آهن بین المللی آستارا – آستارا، علاوه بر حمل و نقل زمینی و دریایی، «آستارا» تنها منطقه در کشور خواهد بود که به شکل توأمان از سه نوع حمل و نقل زمینی، دریایی و ریلی برخوردار خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها