عصر خودرو

عملیات اکتشافی در ۱۰ هزار متر زیر زمین

انتقال تکنولوژی آلمان و کانادا در اکتشاف معادن ایران

عصر بازار- رئیس هیات عامل ایمیدرو از همکاری با شرکت‌های آلمانی و کانادایی برای عملیات اکتشافی در معادن ایران خبر داد.

انتقال تکنولوژی آلمان و کانادا در اکتشاف معادن ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، مهدی کرباسیان با بیان مطلب فوق اظهار کرد: به تازگی در زمینه اکتشافات معدنی مذاکره‌ای با شرکت‌های آلمانی و کانادایی داشته‌ایم که قرار است این شرکت‌ها در حوزه اکتشافات ایران ورود پیدا کنند و عملیات اکتشافی داشته باشند.

    او افزود: این شرکت‌های آلمانی و کانادایی در مقطع کنونی به صورت آزمایشی عملیات معدنکاری‌شان را آغاز کرده‌اند و در همین مقطع کنونی توانسته‌اند تحت این عملیات با ماهواره تا 10 هزار متر زیر زمین را اکتشاف کنند. در حالی که ما در ایران حداکثر میزان اکتشافات‌مان بیش از 400 تا 500 متر نیست.

    رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه این تکنولوژی‌های جدید عملیات معدنی را تسریع می‌کند، گفت: در مذاکره‌های جدید برای ایمیدرو تکنولوژی مهم است و اینکه در زمان کوتاه بتوان با استفاده از این تکنولوژی‌ها اطلاعات جدید و گسترده‌ای در این حوزه به دست بیاوریم. در تکنولوژی‌های جدیدی که آلمانی‌ها و کانادایی‌ها استفاده می‌کنند، زمان جمع‌آوری اطلاعات فاکتور مهمی است.

    او افزود: در عملیات اکتشافی معادن مدت زمانی که برای جمع‌آوری اطلاعات صرف می‌شود بین 5 تا 6 ماه است که در بهترین موقعیت این شرکت‌های معدنی خارجی 10 روزه این اطلاعات را در اختیار ما خواهند گذاشت. شرکت‌های خارجی تکنولوژی‌های جدیدی در حوزه مس و فولاد در اختیار ما می‌گذارند و معتقدند ایران در حوزه محیط زیست و صرفه‌جویی در باطله‌های معدنی نیاز دارد به تکنولوژی‌های جدید تجهیز شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها