عصر خودرو

موسسه آر بی سی کاپیتال :

فدرال رزرو تنها یک بار در ماه دسامبر نرخ بهره را افزایش می دهد

عصر بازار- موسسه سرمایه گذاری آر بی سی کاپیتال در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد که فدرال رزرو آمریکا قادر نخواهد بود تا نرخ بهره را تا نشست دسامبر افزایش دهد.

فدرال رزرو تنها یک بار در ماه دسامبر نرخ بهره را افزایش می دهد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، در حالی که انتظارات مربوط به افزایش نرخ بهره آمریکا بار دیگر فشار زیادی بر قیمت جهانی طلاوارد کرده است ولی تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری آر بی سی بر این باورند که فدرال رزرو تا نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش نخواهد داد.

    بر اساس این گزارش برخی از تحلیلگران اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی بر ین باورند که فدرال رزرودر نشست ژوئن نرخ بهره را افزایش می دهد و این مساله موجب تقویت ارزش دلار و کاهش قیمت جهانی طلا شده است.

    موسسه آر بی سی افزود: تحلیلگران اقتصادی ما همچنان معتقدند که فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر احتمالا نرخ بهره را افزایش می دهد.

    قیمت طلا پس از انتشار متن مذاکرات نشست آوریلفدرال رزرو آمریکا تحت فشار زیادی قرار گرفته و به کمتر از 1230 دلار رسیده است.

    ولی تحلیلگران آر بی سی بر این باورند که فدرال رزروآمریکا تا نشست دسامبر قادر نخواهد بود تا نرخ بهره را افزایش دهد. برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر می تواند مانع بزرگی برای فدرال رزرو باشد تا بخواهد نرخ بهره را پیش از دسامبر افزایش دهد.

    البته در کوتاه مدت انتظارات سرمایه گذاران بین المللی نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، می تواند تاثیر منفی بر قیمت جهانی طلا داشته باشد.

    تحلیلگران آر بی سی معتقدند که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ژوئن 32 درصد و در نشست جولای 44 درصد خواهد بود.

    برگزاری همه پرسی عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا در روز 23 ژوئن نیز می تواند عامل مهم و تاثیرگذاری بر تصمیم فدرال رزرو آمریکا باشد.

    به نظر می رسد عوامل احتمالی که می تواند موجب افزایش قیمت طلا در کوتاه مدت شود عبارتند از افت شاخص سهام در بازارهای بین المللی و به تاخیر افتادن تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره.

    به اعتقاد فعالان بازارهای بین المللی انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین در روزهای آینده می تواند تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا و نوسانات ارزش دلار داشته باشد. تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی نیز عامل مهمی در تعیین قیمت طلااست.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها