عصر خودرو

وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان در قزوین:

همکاری‌های دوجانبه کشورهای آذربایجان و ایران توسعه یابد

شرایط بهره‌برداری از راه‌آهن قزوین ـ رشت در سال جاری فراهم شود‌

عصر بازار- وزیر اقتصاد و صنایع کشور جمهوری آذربایجان گفت: همکاری‌های دوجانبه کشورهای آذربایجان و ایران در عرصه‌های مختلف اقتصادی و تولیدی توسعه یابد.

همکاری‌های دوجانبه کشورهای آذربایجان و ایران توسعه یابد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، شاهین مصطفی اف پیش از ظهر امروز به همراه وزیر ارتباطات و فناوری وارد استان قزوین شد و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سفر ما به کشور ایران به منظور فراهم کردن بستر لازم به منظور سفر ریاست جمهوری ایران به کشور آذربایجان بوده که باید مورد توجه و تاکید قرار گیرد تا شاهد توسعه مناسبات باشیم.

    وی بیان کرد: طرح‌های در دست اجرا به ویژه شبکه حمل‌ونقل و راه‌آهن می‌تواند در زمینه جابه‌جایی کالا و مسافر و توسعه مناسبات در زمینه‌های مختلف اثرگذار باشد که این امر نیازمند اقدامات جدی است.

    وزیر اقتصاد و صنایع کشور جمهوری آذربایجان ادامه داد: در روند اجرای طرح راه‌آهن و شبکه حمل‌ونقل حدود 8 کیلومتر از این شبکه ریلی در کشور جمهوری آذربایجان بوده که تکمیل این شبکه ریلی نیازمند احداث پل است.

    مصطفی اف افزود: تردد کامیون‌های حمل بار ایرانی بدون پرداخت عوارض از جمله اقداماتی است که تا زمان ساخت پل در شبکه ریلی به منظور توسعه همکاری‌ها دو کشور انجام خواهد شد.

    وی گفت: ساخت راه‌آهن قزوین به رشت و آستارا در اتصال کریدور شمال به جنوب نقش داشته و گامی موثر در تسهیل حمل و نقل کالا و تردد مسافران خواهد بود.

    وزیر اقتصاد و صنایع کشور جمهوری آذربایجان با اشاره به بررسی وضعیت پیشرفت فیزیکی راه‌آهن قزوین به رشت و‌آستارا بیان کرد: در تلاش هستیم تا شرایطی را مبنی بر بهره‌برداری از این راه‌آهن در سال جاری فراهم شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها