عصر خودرو

با حضور مسئولان ایران و آلمان؛

موافت نامه سرمایه گذاری ۲ میلیارد یورویی پتروشیمی مسجد سلیمان امضا شد

عصر بازار- موافقتنامه همکاری ایران و آلمان به منظور سرمایه گذاری در مجتمع پتروشیمی مسجد سلیمان با حضور مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان و مدیرعامل شرکت ADKL آلمان امضا شد.

موافت نامه سرمایه گذاری ۲ میلیارد یورویی پتروشیمی مسجد سلیمان امضا شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، موافقتنامه همکاری ایران و آلمان به منظور سرمایه گذاری در مجتمع پتروشیمی مسجد سلیمان با حضور مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان و مدیرعامل شرکت ADKL آلمان در هتل پارسیان آزادی امضا شد.

    این موافقتنامه با هدف گسترش همکاری در زمینه‌های تامین مالی، انتقال فناوری و اجرای قراردادهای EPCF امضا شده است.پیش از امضای این موافقتنامه نشست همکاری میان شرکتهای پتروشیمی مسجد سلیمان و ADKL آلمان برگزار شد.

    در این نشست گرت دون، وزیر اقتصاد، انرژی و صنعت ایالت نوردراین آلمان و هیئت همراه وی، مدیرعامل شرکت ADKL آلمان و مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان و جمعی از مسئولان استانی و کشوری حضور دارند.

    بر اساس این گزارش ، یوسف داودی در نشست همکاری میان شرکت پتروشیمی مسجد سلیمان و ADKL آلمان گفت: مسجد سلیمان منطقه‌ای است که 108 سال پیش نخستین چاه نفت خاورمیانه در آن حفر شد و همچنان ذخایر غنی نفت خام و گاز طبیعی دارد.

    وی با بیان این که زنجیره پتروشیمی در دنیا به ٢ عامل مهم از جمله مواد هیدروکربوری و آب وابسته است، افزود: منطقه مسجد سلیمان با دارا بودن ذخایر غنی نفت وگاز قادر به تامین این زنجیره در تولید محصولات پتروشیمی و پتروشیمیایی است.

    مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان یادآور شد: ما از همه مجوزهای قانونی دولت و حمایت کل دستگاههای کشور در منطقه برخورداریم.

    به گفته داوودی، بخشی از پروژه های منطقه مسجد سلیمان از سوی دولت چین و شرکتهای چینی آغاز شده است اما به دلیل ارتباط سنتیبا اروپا همچنان علاقمند به همکاری با شرکتهای اروپایی هستیم.

    داودی با اشاره به سقف سرمایه‌گذاری 10 میلیارد یورویی از سوی این شرکت آلمانی، اظهارامیدواری کرد که امضای این موافقتنامه آغاز مناسبی برای گسترش همکاری با کشور آلمان باشد.

    این گزارش اضافه می کند در ادامه این نشست برند لنزن، با بیان این که خوشحالیم به عنوان شرکتی که بیشتر از حقوقدان و حسابرس تشکیل شده است توانستیم با شرکت مسجد سلیمان به این توافق دست یابیم، افزود: ما در شرکت ای دی کی ال یک بخش ایران داریم که با کمک آنها توانستیم به این مهم دست یابیم.

    مدیرعامل شرکت ای دی کی ال آلمان با اشاره به آغاز شکل گیری مذاکرات با شرکت پتروشیمی مسجد سلیمان که از ماه مه آغاز شده است، افزود: طی این گفتگوها توانستیم راهکاری بیابیم و با برنامه ریزی این توافق را نهایی کنیم.

    وی، با بیان این که در گفت و گوهای امروز چند بار نام کشور چین و سرمایه گذاری آنها را در ایران شنیدیم، یادآور شد: ما تمایل داریم بتوانیم با امکانات موجود در ایالت نوردراین-وستفالن در طرحهای ایران همکاری داشته باشیم.

    مدیرعامل شرکت ای دی کی ال با ابراز علاقمندی به همکاری با پتروشیمی مسجد سلیمان، گفت: ما شرکتی هستیم که کارکنانی با فرهنگهای مختلف دارد از جمله یک تیم ایرانی که در این مجموعه فعال است و این چند فرهنگی سبب می شود خود را با شرایط موجود مطابقت دهیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو