عصر خودرو

ماه آینده میلادی انجام می‌شود

آغاز مذاکرات ایران و اتحادیه اورآسیا بر سر موافقتنامه تجارت آزاد

عصر بازار- رئیس کمیسیون اقتصادی تجارت اورآسیایی گفت: مشورت های غیر رسمی بین کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اورآسیایی و ایران درباره موافقتنامه موقت تجارت آزاد در ماه ژوئن آغاز خواهد شد.

آغاز مذاکرات ایران و اتحادیه اورآسیا بر سر موافقتنامه تجارت آزاد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، رئیس کمیسیون اقتصادی تجارت اورآسیایی گفت: مشورت های غیر رسمی بین کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اورآسیایی و ایران درباره موافقتنامه موقت تجارت آزاد در ماه ژوئن آغاز خواهد شد.

    پیشتر اعلام شده بود که به شورای اتحادیه اقتصادی اورآسیایی دستور داده شده تا مشورت ها با ایران درباره امضای موافقتنامه موقت در زمینه منطقه آزاد تجاری را آغاز کند.

    ورونیکا نیکیشینا، در آستانه به خبرنگاران گفت: «برداشتن موانع تعرفه ای و غیر تعرفه ای از طریق امضای موافقتنامه موقت تجارت آزاد گام مهمی برای ما جهت آغاز همکاری ها با ایران است. اما تاکنون هیچ تصمیمی در خصوص این موافقتنامه تجاری اتخاذ نشده است. این تصمیمات بر اساس نتایج بررسی های گروه تحقیقاتی مشترک اتخاذ شده که به روسا ارائه شده و اگر این تصمیمات منافع جدی ای داشته باشد، ما دستورالعملی برای آغاز کارها دریافت خواهیم کرد.»

    وی افزود، تصمیمی برای ایجاد یک طرح منحصر به فرد با ایران اتخاذ شده است. مذاکرات غیر رسمی با ایران درباره امضای احتمالی موافقتنامه موقت تجارت آزاد که مقدم بر یک موافقتنامه جامع و کامل خواهد بود، از نظر کاهش تعرفه های گمرکی کالاها به نفع ما خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها