عصر خودرو

مدیرعامل منطقه آزاد:

کیش مانع خروج ارز از کشور می‌شود

عصر بازار- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره تراز مثبت اقتصادی این منطقه، گفت: امروز در سایه همکاری دولت با بخش خصوصی در کیش، این منطقه نقش بسزایی در جلوگیری از خروج ارز از کشور و ارز آوری ایفا می‌کند.

کیش مانع خروج ارز از کشور می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، رحیم سرهنگی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: جزیره کیش بواسطه موقعیت جغرافیایی و همجواری آن با کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌تواند تبدیل به هاب و مرکز مبادلات تجاری، قراردادها و نشست‌های بین المللی برای کل کشور باشد.

    وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای تسهیل در جذب سرمایه گذاری در منطقه، بیان کرد: کاهش فرایندهای اداری و تسهیل صدور مجوز کسب و کار ضامن پیشرفت کیش و جلب رضایتمندی مردم است که به طور جد مورد توجه سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته است.

    مدیرعامل منطقه آزاد کیش بر لزوم اجرای دقیق قوانین چگونگی اداره مناطق آزاد تاکید کرد و افزود: قوانین تعریف شده برای مناطق آزاد پیشرفته و مترقی است که بی اثر شدن مزیت‌ها و مشوق‌های در نظر گرفته شده در آن، آورده‌ای برای کشور نداشته و باعث تضعیف شدید این مناطق می‌شود.

    وی با بیان اینکه باید با احیای قوانین مناطق آزاد، مانع خروج سرمایه گذاران شد، اضافه کرد: کشورهای منطقه با وضع مشوق‌ها و تسهیلات سرمایه گذاری، زمینه را برای جذب سرمایه گذران ایرانی که در سایه منابع داخلی رشد کرده و به بلوغ کارآفرینی رسیده اند؛ فراهم کرده اند که باید در این رابطه به شدت حساس بود.

    سرهنگی همچنین خواستار توجه رسانه‌ها به جاذبه‌های گردشگری در جزیره کیش شد و ادامه داد: در معرفی فرصت های سرمایه گذاری و جاذبه های گردشگری کیش، این منطقه را جایگزین مناسبی برای سفرهای خارجی هموطنان می‌کند.

    وی با گلایه از برخی تصمیمات بالا دستی که منجر به تشویق سفرهای خارجی می شود، گفت: تعامل و همکاری بخش خصوصی و سازمان منطقه آزاد کیش شرایطی را فراهم کرده تا گردشگران بتوانند از نعمت‌های خدادادی، زیرساخت‌های مناسب گردشگری، آب و هوای مناسب و نظم و انضباط حاکم بر این جزیره نهایت بهره مندی را داشته باشند.

    مدیرعامل منطقه آزاد کیش ادامه داد: زیرساخت‌های مناسبی در جزیره کیش برای جذب گردشگر انجام شده که افتتاح مدرن ترین فرودگاه کشور که در ایام نوروز سومین فرودگاه پر تردد کشور نیز بود، یکی آن‌ها است.