عصر خودرو

بازار سهام در بی‌وزنی

تقویت ۱۶۰ پله‌ای شاخص کل بورس

عصر بازار- معامله‌گران بازار سهام در تالار شیشه‌ای و در آخرین روز معاملاتی این هفته همچون روزهای گذشته با معاملاتی کم حجم و رخوت‌آور مواجه بودند. بازاری که این روزها به مدد بازارگردانی نوبتی صندوق‌ها و حقوقی‌ها در نمادهای پیشرو نماگرهای خود را سرپا نگه داشته است.

تقویت ۱۶۰ پله‌ای شاخص کل بورس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه 5 خردادماه 95 با افزایش 160 واحدی به رقم 76 هزار و 853 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش 16 واحدی به عدد 13 هزار و 887 واحد دست یافت. شاخص سهام آزاد شناور اما با رشد 111 واحدی عدد 85 هزار و 746 واحد را به نمایش گذاشت.

    شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش 195 واحدی عدد 53 هزار و 975 واحد را تجربه کرد که شاخص بازار دوم با کاهش 144 واحدی به رقم 166 هزار و 887 واحد دست یافت.

    امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آی‌فکس) با افزایش 3 واحدی به رقم 817 واحد رسید.

    براساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت کشتیرانی ج.ا.ا با 51 واحد پالایش نفت بندرعباس و سرمایه‌گذاری غدیر هر یک به میزان 39 واحد و فولاد مبارکه تا 34 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند. در مقابل اما معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت پتروشیمی جم با 61 واحد، ارتباطات سیار ایران با 22 واحد و بانک تجارت با 17 واحد کاهش، بالاترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

    بر اساس این گزارش، ارزش کل معاملات بورس تهران به بیش از 223 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 946 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 76 هزار و 966 نوبت داد و ستد بود.

    طی معاملات امروز، نماد معاملاتی شرکت‌های لنت ترمز ایران، سیمان اصفهان، سیمان بجنورد، سیمان خوزستان، شیر پاستوریزه پگاه اصفهان، کالسیمین، گروه صنایع سیمان کرمان، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان اردبیل، حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری مسکن پردیس، صنایع غذایی مینوشرق، پتروشیمی زاگرس، صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود، نفت پاسارگاد، بهمن‌دیزل، پخش البرز، تولید مواد اولیه دارویی البرز بالک، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان شاهرود، صنایع سیمان دشتستان متوقف شدند.

    امروز همچنین در بازار سهام اطلاعیه سومین عرضه اولیه سهام فرابورس ایران در سال 95 برای نماد معاملاتی شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان در روز شنبه هفته آینده منتشر شد.

    بنا بر این گزارش، امروز در جریان معاملات بازار سهام نماد معاملاتی بیمه البرز شاهد معاملات کد به کد کمتر از 40 میلیون سهمی به ارزش کمتر از 5 میلیارد تومان بود.در نماد معاملاتی فولاد مبارکه اصفهان نیز امروز بیش از 24 میلیون سهم به ارزش حدودی 3 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد. در گسترش نفت و گاز پارسیان اما امروز بیش از 5 میلیون سهم به ارزش بیش از یک میلیارد تومان میان کدهای درون گروهی سهامدار عمده جابجا شد. در پتروشیمی جم اما امروز بیش از 2 میلیون سهم به ارزش کمتر از 2 میلیارد تومان  با هدف تجمیع سهام میان سهامداران عمده جابجا شد.

    بر اساس این گزارش، امروز بازار سهام در آخرین روز معاملاتی هفته جاری همچنان شاهد معاملاتی رخوت‌آور و خنثی توأم با درجا زدن قیمت سهام در گروه‌های خودرویی و بانک‌ها بود، آنچه که بورس تهران این روزها برای شادابی مجدد به آن نیاز دارد به عقیده اغلب معامله‌گران بورس تهران، تزریق نقدینگی و پول تازه به شریان بازار سهام است.

    براساس این گزارش، امروز بازارگردانی نوبتی سهام از سوی حقوقی‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری شامل حال گروه پالایشی‌ها، فلزات اساسی و معدنی و برخی شرکت‌های حمل و نقل دریایی شد تا به این بهانه نماگرهای بورس تهران همچنان سبزپوش باشند.

    در این میان، گروه خودرویی به دلیل طولانی شدن توقف نماد معاملاتی برخی از شرکت‌های پیش‌رو (گروه سایپا) و در عین حال عدم وقوع رخداد جدیدی در این شرکت‌ها مبنی بر ورود جریان نقد عملیاتی، شاهد درجا زدن قیمت‌ها و تداوم اصلاح قیمتی است. در این گروه با توجه به ارائه گزارش‌های حسابرس در روز جاری، به احتمال زیاد نماد معاملاتی سایپا در روز شنبه بازگشایی خواهد شد که به نظر با فشار فروشندگان سهام مواجه خواهد شد.

    بنا بر این گزارش، امروز همچنین خبرهایی مبنی بر عرضه اولیه 10 درصدی سهام لیزینگ ملت در یکشنبه هفته آینده از طریق بورس تهران شنیده شد. این شرکت از مجموعه شرکت‌های تابعه بانک ملت می‌باشد.

    بازار سهام در مجموع امروز بازاری کم نوسان و خنثی بود که اغلب نوسان‌گیران ترجیح می‌دادند با نقد کردن بازدهی‌های به دست آمده در گروه‌های حاضر در بازار دوم بورس به دنبال شناسایی نوسان در گروه‌های برتر بازار که با پایان اصلاح قیمتی روبرو هستند به تکاپو بپردازند. بازار سهام همچنان با انگیزه کوتاه مدت نگری میان رخوت و احتیاط درجا می‌زند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها