عصر خودرو

وزیر بهداشت اعلام کرد:

آغاز سرمایه‌گذاری خارجی‌ها در حوزه بهداشت

فرانسوی‌ها و دانمارکی‌ها در ایران دارو تولید می‌کنند

عصر بازار- وزیر بهداشت با اشاره به آغاز سرمایه‌گذاری خارجی‌ها در حوزه بهداشت اعلام کرد که فرانسوی‌ها و دانمارکی‌ها در ایران دارو تولید خواهند کرد.

آغاز سرمایه‌گذاری خارجی‌ها در حوزه بهداشت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، در روزهای گشایش ناشی از برجام این بار اعلام شده که سرمایه‌گذاران خارجی برای مشارکت در حوزه بهداشت اقداماتی را انجام داده‌اند.

    وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در یادداشتی اختصاصی خبر داده است: سرمایه‌گذاری بین‌المللی در ایران صرفاً با هدف اینکه بازار ما را در اختیار بگیرند صورت نمی‌گیرد. شرکت‌هایی که در ایران سرمایه‌گذاری کرده‌اند حداقل تا الان یک شرکت فرانسوی و یک شرکت دانمارکی بوده‌اند که به پای قرارداد با طرف ایرانی رسیده‌اند و وزارت بهداشت هم به آنها مجوز داده و حتی تفاهمنامه هم امضا کردیم. در واقع هدف این است که از تولیدات‌شان در ایران به بازار منطقه صادر شود. این کار مطمئناً برای توسعه اقتصادی ایران، ایجاد اشتغال و ارتقای کیفیت داروهای مصرفی داخل مفید است.

    حسن قاضی‌زاده هاشمی همچنین درباره آخرین وضعیت بازار دارو در کشور توضیح داده است: ما در زمینه دارویی از نظر کمی حدود 97.5 درصد دارو را در داخل تولید می‌کنیم. این عددی است که ممکن است گمراه‌کننده باشد. در واقع در حدود 15 سال اخیر هیچ‌گاه سهم عددی تولید دارو در داخل کمتر از 95 درصد نبوده است اما سهم ریالی آن بسیار بیشتر است. به عنوان مثال در سال‌های 1391 و 1392 سهم واردات 41 درصد کل بازار دارویی بوده است که خوشبختانه در دو سه سال اخیر ما توانستیم وابستگی‌مان را به داروهای وارداتی کمتر کنیم. در سال 1394 سهم واردات به 30 درصد رسید و ما توانستیم در یک دوره دو سال و نیمه میزان وابستگی‌مان را از 40 درصد واردات به 30 درصد کاهش دهیم. هدف برنامه توسعه ششم هم این است که سرمایه‌گذاری‌ها به گونه‌ای در داخل انجام شود که حداقل 75 درصد ارزش بازار دارویی کشور تولید داخل باشد. اما این کافی نیست زیرا ما در صادرات خیلی ضعیفیم. ما کشوری هستیم که صاحب صنعت و فناوری تولید هستیم اما صادرکننده دارو نیستیم. 150 تا 200 میلیون دلار صادرات دارو عدد واقعاً کمی است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها