عصر خودرو

برخوردار عنوان کرد

ضرورت بازنگری قوانین انبوه گذشته به جای تصویب قوانین جدید

عصر بازار- حجم بالای قوانین و مقررات اقتصادی یکی از مشکلاتی است که بسیاری از کارشناسان و فعالان اقتصادی بر آن تاکید دارند و معتقدند رفع قوانین مزاحم باید دراولویت قرار گیرد و به اعتقاد عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، ضرورت بازنگری در قوانین انبوه گذشته به جای وضع قوانین جدید از سوی مجلس دهم وجود دارد.

ضرورت بازنگری قوانین انبوه گذشته به جای تصویب قوانین جدید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محمد حسین برخوردار  گفت: یکی از مشکلاتی که اقتصاد در سالیان اخیر با آن مواجه شده است، موضوع بزرگ شدن دولت‌ها در ادوار گذشته بوده است. اگر بودجه دولت در دهه 60 را با سال گذشته یا امسال مقایسه کنیم، می‌بینیم که بودجه دولت چند برابر شده است.

    وی افزود: این موضوع نشان می‌دهد تعداد افرادی که در دولت کار می‌کنند بسیار زیاد است. از سوی دیگر هم قوانین شفاف نیستند و به همین دلیل کسانی که با این قوانین به عنوان مجری سرو کار دارند می‌توانند با آن‌ها بازی کنند؛ لذا زمانی که دولت بزرگ است و قوانین هم شفاف نیست، کارایی پایین می آید و در بدنه اجرایی دولت توقفگاه‌هایی ایجاد می‌شود.

    برخوردار تصریح کرد: برای رفع این مسئله لازم است در ابتدا دولت و مجلس در جهت شفاف کردن قوانین اقدام کنند و بعد هم به سمت کاهش حجم دولت گام بردارند. البته این اتفاق نباید به شکلی رخ دهد که به بیکاری دامن بزند. بلکه باید با واگذاری امور دولتی به بخش خصوصی شغل‌های جایگزین ایجاد شود.

    عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران معتقد است قوانین در ایران به دلیل اینکه معمولا جامع و کامل دیده نمی‌شود با مشکلاتی روبرو می‌شود و برای همین این ضرورت وجود دارد که مجلس جدید به جای وضع قوانین جدید به دنبال بازنگری در قوانینی باشد که تاکنون وضع شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها