عصر خودرو

مدیرعامل یک کارگزاری مطرح کرد:

هدایت جریان نقدینگی به سمت تولید از مسیر بازار سهام

عصر بازار- مدیرعامل یک کارگزاری، با اشاره به نقش بازار سرمایه در اشتغال‌زایی، تولید و صنعت بیان کرد: بازار سرمایه می‌تواند با هدایت جریان نقدینگی و سرمایه‌های عمومی به سمت تولید علاوه بر تقویت توان تولید داخلی زمینه‌ساز رشد اشتغال و ساز و کاری برای رشد، توسعه و شفافیت اقتصاد ملی باشد.

هدایت جریان نقدینگی به سمت تولید از مسیر بازار سهام
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶:۰۰

    سید رضا حسینی خالجیری، با بیان این که بازار سرمایه بازاری شفاف در اقتصاد همه کشورها است، گفت: هر چقدر برای شفافیت اقتصاد فعالیت بیشتری صورت گیرد، به طور مسلم به سایر اهداف یعنی اشتغال، سودآوری و غیره کمک می‌کند.

    وی با اشاره به نقش بازار سرمایه در اشتغال زایی، تولید و صنعت افزود: بازار سرمایه می‌تواند با هدایت جریان نقدینگی و سرمایه‌های عمومی به سمت تولید علاوه بر تقویت توان تولید داخلی زمینه‌ساز رشد اشتغال و در نهایت ساز و کاری برای رشد، توسعه و شفافیت اقتصاد ملی باشد.

    رونق بخشی به تولید و شفافیت اطلاعات

    حسینی خالجیری در ادامه اعلام کرد: با توجه به وجود دلالی در دیگر بازارهای مالی، بازار سرمایه سرلوحه کارهای خود را رونق بخشی به تولید و همچنین شفافیت اطلاعات قرار داده که این موضوع بسیار مهم و قابل توجه است.

    وی تصریح کرد: رشد و توسعه اقتصادی کشور نیازمند سرمایه‌های کلانی است که در این راستا بازار سرمایه می‌تواند نقش آفرینی موثری از خود به یادگار بگذارد.

    ابزارهای جدید بازار سرمایه

    وی با بیان این که بازار سرمایه در تامین مالی واحدهای تولیدی نقش بسیار پررنگی دارد، بیان کرد: تقریبا تا 10 سال گذشته، در بحث مربوط به تولید و تامین مالی آنها، بانک‌ها می‌توانستند نسبت به تامین منابع مالی آنها اقدام کنند اما در حال حاضر با وجود ابزارهای جدیدی که در بازار سرمایه ایجاد شده، تامین مالی از طریق بازار سرمایه بسیار راحت‌تر از راه‌های دیگر برای واحدهای تولیدی است.

    مزیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری

    حسینی خالجیری درباره مزیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری به منظور جذب سرمایه‌های خُرد، گفت: تا 12 سال گذشته، روش سرمایه‌گذاری در کشور به صورت مستقیم صورت می‌گرفت، اما از سال 86 با شکل‌گیری صندوق‌ها، سرمایه‌گذاری به روش غیرمستقیم گسترش یافت، چرا که صندوق‌های سرمایه‌گذاری مسلما بهتر به بازار و هدف‌گذاری بازار کمک می‌کند.

    این کارشناس بازار سرمایه، صندوق‌های سرمایه‌گذاری را مناسب‌ترین ابزار برای سرمایه‌گذاری مردم در بازار سرمایه دانست و افزود: در تمام دنیا، سرمایه‌گذاران خُرد از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری به این بازار ورود می کنند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری به نحوی طراحی شده که جوابگوی نیاز سرمایه‌گذاران مختلف باشد.

    وی اضافه کرد: صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت، مختص سرمایه‌گذاران ریسک‌گریز بوده و صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام هم بخش عمده منابع خود را در بازار سهام سرمایه‌گذاری می‌کنند.

    ترسیم نگاه بلندمدت

    حسینی خالجیری درباره تقویت بازار سرمایه و فرهنگسازی برای جذب سرمایه‌گذاران بیشتر به این بازار گفت: تنها راه برای تقویت بازار سرمایه این است که متولیان بازار سرمایه و فعالان بازار به منظور رونق بخشی بازار تلاش کرده و مردم را نسبت به آن آگاه‌تر ساخته و نگاه بلندمدتی را برای آنها ترسیم کنند.

    مدیرعامل کارگزاری معاملات آرتان افزود: اگر بازار سرمایه جهش مثبتی داشته باشد و از بازارهای مالی دیگر عقب نماند، به طور حتم سرمایه‌گذاران به سمت آن گرایش بیشتری خواهند داشت.

    برچسب ها