عصر خودرو

مشاور ارشد وزیر بهداشت خبر داد:

جزئیات ۱۶ قرارداد خارجی در حوزه بهداشت

کمپانی‌های کره‌ای، ایتالیایی و ترکیه‌ای که در ایران بیمارستان خواهند ساخت

عصر بازار- مشاور ارشد وزیر بهداشت جزئیاتی از ۱۶ قرارداد خارجی در حوزه بهداشت را اعلام کرد و خبر داد که تعدادی از کمپانی‌های خارجی قصد ساخت بیمارستان‌هایی در ایران دارند.

جزئیات ۱۶ قرارداد خارجی در حوزه بهداشت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، همایش بین‌المللی «سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت» با هدف جذب سرمایه‌گذاران خارجی در روزهای پایانی اردیبهشت‌ماه امسال برگزار شد که در این همایش تفاهم‌نامه ساخت 13 هزار تخت بیمارستانی جدید با استفاده از منابع خارجی به امضا رسید. اما این تفاهم‌نامه تنها یکی از همکاری‌های خارجی ایران در حوزه بهداشت بوده است.

    در مجموع طبق آمارهای ارائه‌شده از وزارت بهداشت حدود 16 قرارداد بسته شده است که مشاور ارشد وزیر بهداشت جزییاتی از این قراردادها را اعلام کرده است.

    داود دانش جعفری که در گفت‌وگو با هفته‌نامه تجارت‌فردا سخن می‌گفت، با اشاره به برگزاری همایش «سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت» عنوان کرد: در این همایش حدود 105 شرکت خارجی و 70 شرکت داخلی حضور داشتند که برای آشنایی بیشتر با نیازها و توانایی بخش سلامت حضور یافته بودند. اما همان‌طور که اشاره شد 16 تفاهم نیز به امضا رسید. در این همایش سه تفاهمنامه میان شرکت سامسونگ با بیمارستان قلب شهید رجایی با ظرفیت 2200 تخت و دانشگاه علوم پزشکی مازندران با ظرفیت هزار تخت و همچنین با شرکت ایرانی دانش‌بنیان آسیا امضا شد.

    وی ادامه داد:همچنین تفاهمنامه‌ای هم میان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با یک شرکت ایتالیایی در زمینه احداث بیمارستانی با 1500 تخت و دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس با یک شرکت ایتالیایی در زمینه احداث بیمارستانی هزار تختخوابی به امضا رسید. تفاهمنامه‌ای هم میان یک شرکت کره‌ای برای تاسیس یک بیمارستان 820 تختخوابی در اطراف محوطه دانشگاه علوم پزشکی تهران امضا شد و شرکت کره‌ای دیگری نیز با دانشگاه علوم پزشکی تبریز در زمینه ساخت یک بیمارستان 870 تختخوابی تفاهمنامه امضا کرد.

    دانش‌جعفری تصریح کرد: در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با یک شرکت از ترکیه برای ساخت بیمارستانی هزار تختخوابی در شرق تهران تفاهمنامه‌ای به امضا رساند و یک کمپانی کره‌ای نیز برای تاسیس یک بیمارستان 500 تختخوابی با دانشگاه علوم پزشکی کرج تفاهمنامه امضا کرد. همچنین تفاهماتی در زمینه احداث بیمارستان با دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اهواز، مشهد، اراک و کرمان با سرمایه‌گذاران خارجی امضا شد. پالایشگاه جدیدی نیز توسط بخش خصوصی ایرانی و طرف خارجی احداث خواهد شد و همچنین دو قرارداد دیگر نیز مربوط به تولید دارو منعقد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو