عصر خودرو

مقام تجاری هند :

سیاست تجارت خارجی ما بر ایران متمرکز است

عصر بازار- رئیس منطقه ای فدراسیون سازمان های صادرات هند گفت: تمرکز سیاست تجارت خارجی هند بر ایران است و این فدراسیون تلاش می کند از طریق اتاق های بازرگانی دو کشور، شبکه ای برای ارتباطات تجاری نزدیک تر ایجاد کند.

سیاست تجارت خارجی ما بر ایران متمرکز است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، «خالد ام.خان»که همراه باهیات تجاری هند به تهران سفر کرده است، امروز (چهارشنبه) افزود: اصفهان، شیراز وبویژه تهران که شهرهای صنعتی مهم هستند، در کانون توجه این فدراسیون قرار دارند و برای بررسی توانمندی ها و راهکارهای افزایش همکاری تجاری در این استان ها، نشست هایی برگزار شده است.
    وی ادامه داد: فدراسیون سازمان های صادراتی هند که در سال 1962 تاسیس شده است و بر صادرات هند نظارت می کند، تصمیم دارد از طریق برگزاری نمایشگاه های مختلف به تقویت همکاری های تجاری و پیشبرد اهداف مشترک اقتصادی کمک کند.
    خان ، امضای سند راه اندازی دالان حمل و نقل بین المللی چابهار را نماد و پایه همکاری اقتصادی ایران و هند توصیف کرد و گفت: این کریدور هزینه های حمل و نقل را دست کم 30 درصد کاهش می دهد و نزدیک ترین راه دسترسی به کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه شامل افغانستان، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان و قزاقستان است.
    وی یادآوری کرد: هند و ایران اقتصادهای پویایی دارند.
    به گفته وی، هند با جمعیتی بیش از یک میلیارد و 200 میلیون نفر، در سال17-2016 بر اساس پیش بینی بانک جهانی به نرخ رشد تولید ناخالص داخلی 7.8 درصد و در سال 18-2017 به 7.9 درصد می رسد که از بالاترین نرخ های رشد اقتصادی در جهان است.
    رئیس منطقه ای فدراسیون سازمان های صادرات هند ادامه داد: ایران با جمعیت نزدیک به 80 میلیون نفر، دومین اقتصاد بزرگ خاورمیانه و دارای ذخایر غنی نفت و گاز و معدنی است. بنابراین همکاری تجاری دو کشور می تواند بسیار گسترده و تامین کننده منافع هر دو طرف باشد.
    وی گفت: با وجود زمینه های گسترده همکاری در بخش اقتصادی، روابط هند با ایران فقط به این بخش محدود نمی شود بلکه در زمینه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نیز برنامه هایی در حال شکل گیری است.
    دوشنبه این هفته «نارندرا مودی» نخست وزیر هند، به تهران سفر کرد و همراه رییس جمهوری اسلامی ایران در آیین امضای 12 سند همکاری در بخش های بانکی، بندری و بازرگانی شرکت کرد.
    همایش تجاری ایران و هند روز سه شنبه (چهارم خرداد) با حضور فعالان اقتصادی دو کشور در صنعت خودرو، کشاورزی و مواد غذایی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.
    هند سالیانه 450 میلیارد دلار واردات دارد که سهم ایران از این میزان فقط دو میلیارد و 500 میلیون دلار است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها