عصر خودرو

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

عصر بازار- قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه بازار آسیا تحت تاثیر تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه که همچنان نگران کننده مانده، افزایش یافت اما چشم انداز بدبینانه تقاضا، رشد قیمت را محدود کرد.

قیمت جهانی نفت افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ماه مه، 26 سنت معادل 0.3 درصد افزایش یافت و به 82 دلار و 47 سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات نفت آمریکا برای تحویل در آوریل با 17 سنت معادل 0.2 درصد افزایش، به 78 دلار و 10 سنت در ه 1 ر بشکه رسید.

    هر چند جنگ غزه، باعث اختلال قابل توجه در عرضه نفت نشده است اما نیروهای مسلح یمن از نوامبر گذشته، در همبستگی با مردم فلسطین، کشتی‌های مرتبط با شرکت‌های اسرائیلی در دریای سرخ و خلیج عدن را هدف حمله قرار داده اند.

    نیروهای آمریکایی و انگلیسی روز دوشنبه شهرهای بندر و شهرهای کوچک در غرب یمن را هدف حملات هوایی قرار دادند. نیروهای یمنی هم اعلام کردند یک کشتی آمریکایی را در دریای سرخ، هدف حملات موشکی قرار دادند.

    اما عاملی که رشد قیمت نفت را محدود کرد، دورنمای تقاضای ضعیف‌تر و افزایش عرضه از سوی تولیدکنندگان خارج از اوپک بود.

    سرنا هوانگ، مدیر تحلیل منطقه آسیا اقیانوسیه در شرکت ورتکسا گفت: دورنمای تقاضای ضعیف و رشد عرضه غیراوپک، اجازه نمی‌دهد بازار در مقطع فعلی، خوش بینی چندانی داشته باشد.

    آژانس بین المللی انرژی انتظار دارد عرضه نفت امسال به حدود 103.8 میلیون بشکه در روز رشد کند که تحت تاثیر رشد عرضه تولیدکنندگان خارج از اوپک پلاس شامل آمریکا، برزیل و گویان خواهد بود.

    در این بین، واردات نفت به چین در دو ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال 2023، افزایش یافت اما کمتر از ماه‌های قبل بود و روند کاهش خرید بزرگترین خریدار نفت جهان ادامه یافت.

    بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی نوشتند: بازار منتظر گزارش‌های ماهانه اوپک، آژانس بین‌المللی انرژی و اداره اطلاعات انرژی آمریکا برای دریافت جدیدترین برآوردها از وضعیت تقاضا و عرضه نفت است. هر چند بر این باوریم که برآوردهای مذکور، تغییر چندانی پیدا نخواهند کرد اما هر گونه بازبینی صعودی، نگرانی‌های پیرامون تقاضا را تسهیل خواهد کرد.

    برچسب ها