عصر خودرو

در نشست مشترک فعالان اقتصادی ایران و چین انجام شد

امضای ۷ سند همکاری بین ایران و چین

عصر بازار- ظهر امروز ۷ سند همکاری بین بخش خصوصی و دولتی دو کشور ایران و چین در حوزه‌های مختلف به امضا رسید.

امضای ۷ سند همکاری بین ایران و چین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، از صبح امروز پس از 7 سال، بزرگترین هیأت تجاری فعالان اقتصادی چین پس از سفر رئیس‌جمهور این کشور به ایران و  اجرایی شدن برجام، برای رایزنی‌های اقتصادی، با طرف ایرانی در سازمان توسعه تجارت، گرد هم آمدند.

    در این همایش، هیأت تجاری از استان ججیانگ و شورای تشویق بین‌الملل چین، سفیر چین در تهران و همچنین افخمی راد رئیس سازمان توسعه تجارت و اسدالله عسگراولادی رئیس اتاق مشترک ایران و چین حضور داشتند.

    در این همایش، 7 سند همکاری به امضا رسید که دو سند بین سازمان توسعه تجارت با شورای توسعه تجارت چین و اتاق بازرگانی ججیانگ چین برای همکاری در حوزه‌های مختلف و 5 سند همکاری نیز بین بخش خصوصی دو کشور بود.

      نمونه آن سند همکاری بین اتاق بازرگانی ایران و چین با اداره حقوقی شورای تشویق بین‌الملل چین است که طی آن اختلافات تجاری بین ایران و چین را میانجی‌گری می‌کند و پیش از این، تجار برای حل دعواها و اختلافات تجاری باید راه‌های پیچیده‌ای را طی می‌کردند.

    سند دیگر بین اتاق مشترک ایران و چین و اتاق مشترک ججیانگ به امضاء رسید، که طی آن توسعه صادرات و سرمایه‌گذداری بین دو کشور را پیگیری می‌کند.

    همچنین قرارداد بین شرکت‌های ایران و طرف چینی در حوزه تولید لامپ‌های LED و تولید لوازم اپتیک کمک آموزشی امضا شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها