عصر خودرو

بازار سهام غرق در نوسان گیری؛

تقویت ۷۸ واحدی شاخص کل

عصر بازار- بازار سهام امروز با تحرک کم‌رنگ بازارگردان‌ها شاهد ورود و خروج شدید نوسانگیران در نمادهای معاملاتی اغلب حاضر در بازار دوم بورس بود. بازاری که به بازارگردانی نوبتی در نمادهای معاملاتی بزرگ و شاخص‌ساز تکیه کرده است.

تقویت ۷۸ واحدی شاخص کل
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه 4 خرداد ماه 95، با افزایش 78 واحدی به رقم 76 هزار و 692 واحد رسید.

    شاخص کل‌ هم‌وزن نیز با 32  واحد افزایش عدد 13 هزار و 871 واحد را تجربه کرد.

    شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 39 واحدی عدد 85 هزار و 634 واحد را به نمایش گذاشت.

    شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 86 واحدی به رقم 53 هزار و 779 واحد رسید که شاخص بازار دوم با کاهش 16 واحدی عدد 167 هزار و 32 واحد را به نمایش گذاشت.

    امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) بدون تغییر محسوسی روی عدد 814 واحد ایستاد.

    بر اساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با 51 واحد، کشتیرانی ج.ا.ا با 47 واحد و گروه مپنا با 45 واحد افزایش، بالاترین تاثیر مثبت را در محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

    در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 57 واحد، ملی صنایع مس ایران با 45 واحد و ایران خودرو با 37 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

    بر اساس این گزارش، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 266 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 896 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 79 هزار و 276 نوبت داد و ستد بود.

    طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های نفت پاسارگاد،‌توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی، سرمایه‌گذاری خوارزمی، ماشین‌سازی نیرومحرکه، گروه دارویی سبحان، مدیریت سرمایه‌گذاری امید، صنایع غذایی مینو شرق، پتروشیمی زاگرس، صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود، قند شیروان قوچان بجنورد از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان اصفهان،‌صنایع کاشی و سرامیکی الوند،‌داروسازی ابوریحان، کارتن ایران،‌آ‌س‌س، مهندسی صنعتی روان فن‌آور متوقف شدند.

    امروز همچنین برای نخستین بار هر سهم سرمایه‌گذاری مسکن الوند در بازار فرابورس ایران عرضه و به قمیت هر سهم 220 تومان کشف قیمت شد.

    بنابر این گزارش، امروز بازار سهام شاهد معاملات درون‌گروهی 10 میلیون سهمی به ارزش بیش از یک میلیارد تومان در نماد معاملاتی بانک صادراتی ایران بود.

    در نماد معاملاتی صنعتی دریایی ایران نیز امروز 9 میلیون سهم به ارزش بیش از 2.5 میلیارد تومان کد به کد شد.

    در گسترش صنایع انرژی آذرآب امروز 8 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان کد به کد شد.

    امروز همچنین بانک پاسارگاد شاهد معاملات کد به کد کمتر از 6 میلیون سهمی به ارزش بیش از 700 میلیون تومان بود.

    امروز گروه  خودرویی ها یکی از پرحجم‌‌ترین معاملات بازار سهام بودند که در این بین سایپا دیزل با اقبال خریداران اغلب حقیقی بازار توانست روند معاملات متعادل خود را در بازار مثبت قیمتی حفظ نماید.

    امروز در سرمایه‌گذاری سایپا نیز حجم عرضه‌های سهام در برابر حمایت حقوقی‌ روندی متعادل را در حول و حوش صفر تابلو برای این سهم پرحاشیه فراهم آورد.

    بر اساس این گزارش، بازار سهام امروز هم‌پای بازارگردان‌های نوبتی سهام در گروه‌ها و شرکت‌های پیشرو و شاخص‌ساز شاهد ورود و خروج توده‌وار اغلب نوسانگیران در نمادهای معاملاتی کوچک و حاضر در بازار دوم بورس بود.

    در عین حال امروز، برای برخی از نوسانگیران بهترین فرصت برای نقد کردن نوسان‌های چند درصدی بود.

    در گروه پیمانکاری‌ها اما امروز با حمایت سهامداران حقوقی همچنان علاقه برای جمع‌آوری سهام هویدا شد. در این گروه کنترل «رتکو» با خبرهای مختلفی مبنی بر عقد قرارداد با شرکت نفت فلات قاره روبرو شده است.

    بنابر این گزارش، بازار سهام امروز بازاری کم رمق بود که اغلب معامله‌گران ترجیح می‌دادند با انگیزه نوسانگیری در آن گام بردارند هرچند که هنوز اغلب نگاه‌ها به گروه‌های خودرویی دوخته شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها