عصر خودرو

علاقمندی ایران و بوسنی و هرزگوین برای همکاری های بانکی

عصر بازار- سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و رییس بانک مرکزی بوسنی و هرزگوین روز دوشنبه در سارایوو در خصوص همکاری های بانکی و سرمایه گذاری بین دو کشور گفت و گو و تبادل نظر کردند.

علاقمندی ایران و بوسنی و هرزگوین برای همکاری های بانکی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، سید حسین رجبی و سناد سوفتیچ با اشاره به روابط و همکاری های خوب بین تهران و سارایوو بر اهمیت همکاری های بانکی و سرمایه گذاری بین دو کشور تاکید کردند.

    سفیر کشورمان در این دیدار ضمن تشریح همکاری‌های اقتصادی و بانکی پس از اجرای برجام گفت: با توجه به جایگاه و نقش جمهوری اسلامی ایران در خاورمیانه و پس از لغو تحریم‌ها، روسای کشورهای بزرگ اروپایی، آسیایی و آفریقایی که نمایندگان بانک‌های مرکزی و شرکت‌های بین‌المللی بیمه آنان را همراهی می‌کردند و همچنین نمایندگان شرکت‌های صنعتی و بازرگانی به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده و قراردادهای متنوعی را در زمینه های مختلف صنعتی و اقتصادی به امضا رساندند.

    رییس بانک مرکز بوسنی و هرزگوین نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از برداشتن تحریم‌ها، گفت: جمهوری اسلامی ایران به دلیل موقعیت مهمی که در منطقه خاورمیانه دارد برای ما از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

    سوفتیچ همچنین با اشاره به امکانات گسترده ایران و تاکید بر اینکه بوسنی و هرزگوین خواهان گسترش روابط بانکی و همکاری های اقتصادی با ایران است، گفت: به دنبال برداشتن هرگونه موانع در این رابطه هستیم.

    وی در این دیدار ضمن اشاره به وضعیت اقتصادی بوسنی و هرزگوین در سال 2015، افزود: خوشبختانه در حال حاضر ما از یک ثبات خوبی در رشد اقتصادی برخوردار بوده و به یک ثبات مالی رسیده ایم. امیدوارم در سال جاری نیز شاهد روند مثبت در اقتصاد بوسنی و هرزگوین باشیم.

    بوسنی و هرزگوین در اول مارس 1992 از یوگسلاوی سابق اعلام استقلال کرد و در همین سال به عنوان کشوری مستقل از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شد.

    این کشور پس از جنگ‌های داخلی میان سه گروه نژادی بوسنیایی، صرب و کروات که سر انجام با دخالت سازمان ملل و استقرار نیروهای حافظ صلح پایان یافت، بر اساس پیمان صلح دیتون در سال 1995 میلادی به دو هویت سیاسی به نام جمهوری صرب‌ها و یک بخش مسلمان و کروات نشین به نام فدراسیون بوسنی و هرزگوین با 10 استان دست یافت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها