عصر خودرو

دومین روز مثبت خرداد بازار سهام

عصر بازار- شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته به مدد حرکت گروه بانکی با رشد مواجه شد.دیروز شاخص کل بورس ۱۶۵واحد معادل ۲۲/ ۰ درصد رشد کرد که عمده این رشد را در کنار نماد ایران خودرو، ۴نماد بانکی پاسارگاد، ملت ، پارسیان و تجارت ایجاد کردند.

دومین روز مثبت خرداد بازار سهام
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۸:۰۰

    به گزرش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، به دنبال مذاکرات بانکداران ایرانی در اروپا و بیانیه 4کشور اروپایی و آمریکا در مورد کاهش مشکلات بر سر مبادلات با ایران انتظارات از بانک‌ها افزایش یافته است.در بازار دیروز در گروه خودرویی نماد سایپا همچنان بسته باقی ماند این در حالی بود که نمادهای خودرویی دیگر از جمله ایران خودرو و سایپا دیزل و پارس خودرو معاملات خوبی را تجربه کردند.

    در مورد زمان بازگشایی نماد سایپا علی بیگ زاده در گفت‌وگو با بورس پرس اظهار کرد: بعد از ارائه اطلاعات جدید این شرکت و تعدیل 126 درصدی سود سال جاری، پنج‌شنبه هفته گذشته نامه‌ای به مدیر‌عامل سایپا ارسال شد تا به سوالاتی پاسخ داده شود.وی ادامه داد: این سوالات مربوط به مباحث مربوط به کاهش هزینه‌های مالی، افزایش تولید گروه پراید و کاهش هزینه‌های جذب نشده و اعلام دلایل است.بیگ‌زاده در برابر این سوال‌ که با این اوصاف آیا احتمال بازگشایی نماد «خساپا» در هفته جاری وجود دارد یا خیر؟ گفت: انتظار می‌رود مدیران شرکت طی یکی دو روز آینده اقدام به ارائه توضیحات و انتشار در کدال کنند. در این صورت نماد سایپا در اولین فرصت باز خواهد شد.به گفته رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس احتمال بازگشایی نماد این شرکت در هفته جاری وجود دارد اما باید منتظر پاسخ‌های شرکت بود.

    در گروه خودرویی همچنین پلاسکو کار برنامه افزایش سرمایه 150 درصدی از مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها را اعلام کرد. این درحالی است که هنوز تکلیف افزایش سرمایه از این محل برای چند شرکت بورسی مشخص نشده و مبهم است.هیات مدیره این شرکت بعداز مصوبه شنبه اول خرداد، برنامه افزایش سرمایه از 8/ 38 به 6/ 96 میلیارد تومان را در پیش گرفته تا قادر به خروج از مشمولیت ماده 141 قانون تجارت و همچنین اصلاح ساختار سرمایه شود.این تصمیم در صورت تایید حسابرس و مجوز سازمان بورس و تصویب مجمع فوق‌العاده نهایی خواهد شد.در گروه انفورماتیک مدیرعامل ایران ارقام برای دومین بار در 5 ماه اخیر درباره رشد قیمت سهام این شرکت بورسی طی روزهای گذشته توضیح داد.جواد میرزازاده مدیرعامل مرقام در این نامه مجددا بر عدم تغییر در شرایط شرکت تاکید کرد.در نماد مخابرات دیروز موضوع برخی از املاک شرکت مورد توجه بود.براساس گزارش‌ها پس از خصوصی‌سازی مخابرات، مالکیت سه ملک دانشکده مخابرات در تهران، 47 هزار و 400 متر مربع زمین مجموعه اداری بی‌سیم اصفهان و مجتمع 230 هکتاری دانشگاهی فولاد شهر اصفهان میان وزارت ارتباطات و مخابرات محل اختلاف است.در مجموع بازار دیروز بازاری مثبت بود که در آن ارزش معاملات در بورس به 226میلیارد تومان و در فرابورس به 143میلیارد تومان بالغ شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو