عصر خودرو

علاقه مندی چینی ها به گسترش همکاری اقتصادی با ایران

عصر بازار- نایب رئیس کمیته دائمی کنگره خلق استانی جوجیانگ کشورچین گفت: نگاه مسئولان این کشور به گسترش همکاری های تجاری و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران است.

علاقه مندی چینی ها به گسترش همکاری اقتصادی با ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، یوان رونژیانگ روز دوشنبه در نشست معرفی توانمندی های البرز و جذب سرمایه گذاران خارجی که در کرج برگزار شد، افزود: درماه فوریه امسال یک طرح ریلی در کشور چین اجرا شد که به ایران ختم می شود و این پروژه نشان می دهد که کشور چین به ویژه استان جیوجیانگ عزم جدی برای روابط با ایران و استان البرز دارند.
    وی ادامه داد: ماه مارس نیز یک هیات ایرانی در استان جیوجیانگ با شرکت های اقتصادی ملاقات داشت و تفاهم نامه های اقتصادی امضا کرد.
    رونژیانگ گفت: در ادوار تاریخی تاکنون ایران و چین همواره یار و همراه یکدیگر بوده اند و اکنون نیز سطح همکاری ها افزایش یافته به طوری که چند ماه پیش رئیس جمهوری چین برای تحکیم روابط به ایران آمد.
    وی اضافه کرد: امروز به ایران آمده ایم تا شرکت ها و هیات های اقتصادی وارد مذاکره شوند و هرچه بیشتر حلقه دوستی بین ایران و چین فشرده تر شود.
    رونژیانگ خاطرنشان کرد: درتلاش هستیم تا در فرصت های تجاری به برد - برد برسیم و همکاری های ایران و چین گسترش یابد .
    نایب رئیس کمیته دائمی کنگره خلق استانی جوجیانگ چین گفت: استان ما در شرق و جنوب کنار دریا است که یک منطقه تجاری و توریستی محسوب می شود و در زمینه های مختلف مواد غذایی ، صنایع سنتی و الکترونیکی، البسه، دارو و انرژی های جدید از گذشته های دور یکی از شهرهای مهم چین بوده است .
    همکاری در زمینه صنایع های تک ، محیط زیست ، سلامت ، مد و مدرن ، مالی ، زباله های صنعتی و سایر بخش ها از جمله موضوعاتی بود که نائب رئیس کمیته دائمی کنگره خلق استانی جوجیانگ چین اعلام آمادگی کرد.
    وی یادآورشد: فردا سه شنبه نیز کنفرانس سرمایه گذاری در تهران بین ایران و چین برگزار می شود که امیدواریم از البرز هم شرکت های بیشتری حضور یابند .
    وی تاکید کرد:امیدوارم بر پایه دوستی که داریم بتوانیم روابط تجاری و اقتصادی را بیشتر کنیم .
    هیات 35 نفره تجاری و فرهنگی کشور چین پیش از ظهر روز دوشنبه وارد استان البرز شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو