عصر خودرو

تقویت تقاضا در برابر عرضه با جا به جایی گروه‌های پیشرو

افزایش ۱۶۵ پله‌ای شاخص کل بورس

عصر بازار- معامله‌گران بازار سهام امروز پا به پای بازارگردان‌ها شاهد تقویت تقاضا در برابر عرضه سهام به ویژه در گروه‌های پیشرو از جمله خودرویی‌ها، پالایشی‌ها، بانک‌ها و برخی شرکت‌های پیمانکاری بود. بازاری که هنوز ترجیح می‌دهد گروه‌های کوچک و تک سهم را در کانون توجه خود قرار دهد.

افزایش ۱۶۵ پله‌ای شاخص کل بورس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه سوم خرداد ماه 95 با افزایش 165 واحد به رقم 76 هزار و 613 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش 45 واحدی عدد 13 هزار و 838 واحد را تجربه کرد. شاخص سهام آزاد شناور اما با رشد 498 واحدی به رقم 85 هزار و 594 واحد دست یافت.شاخص بازار اول همچنین در حالی با افزایش 173 واحدی به رقم 53 هزار و 692 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 23 واحدی عدد 167 هزار و 49 واحد را برای خود ثبت کرد.

    امروز همچنین شاخص کل فرابورس آی فکس با افزایش یک واحدی به رقم 814 واحد رسید. براساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت ایران خودرو با 50 واحد، بانک پاسارگاد با 41 واحد و بانک ملت با 20 واحد افزایش، بالاترین تاثیر مثبت را در برآورد شاخص بورس به نام خود ثبت کردند در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت گروه مپنا، با 24 واحد، معدنی و صنعتی گل گهر با 21 واحد و پالایش نفت اصفهان با 15 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

    بر اساس این گزارش، ارزش کل معاملات بورس تهران به بیش از 247 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 189 میلیون سهم و  اوراق مالی قابل معامله طی 83 هزار و 699 نوبت داد و ستد بود.

    طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های کارخانه فارسی درود، چرخشگر، سیمان فارس نو، دوده صنعتی پارس، پشم شیشه ایران، صنایع خاک چینی ایران، شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی، فیبر ایران ، سایپا شیشه، لامپ پارس شهاب،‌تامین ماسه ریخته گری، پمپ سازی ایران، سرمایه گذاری شاهد، سیمان هگمتان، قند مرودشت، آهن و فولاد ارفع، تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا، صنایع غذایی مینو شرق، پالایش نفت تهران، صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود، داروسازی تولید دارو، پتروشیمی زاگرس،‌سرمایه گذاری سبحان، شهرسازی و خانه سازی باغمیشه و اوراق گواهی سپرده عام بانک گردشگری از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های فرو سیروس ایران، پتروشیمی شازند ، لابراتوراهای رازک، کارخانجات کاشی و سرامیک سعدی، سیمان فارس خوزستان، شیر پاستوریزه پگاه خراسان، لیزیک صنعت و معدن، کارخانجات نساجی بروجرد، سرمایه گذاری مسکن شمال غرب، توکا رنگ فولاد سپاهان، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، متوقف شدند.

    بر اساس این گزارش، امروز عملیات بازارگردانی و بازار سازی سهام در نمادهای معاملاتی پیشروی بازار از سوی حقوقی‌های بزرگ در حالی جریان داشت که در نماد معاملاتی بانک صادرات ایران امروز یکصد میلیون سهم به ارزش بیش از 10 میلیارد تومان میان کدهای درون گروهی تجمیع سهام شد در نماد معاملاتی سرمایه گذاری البرز نیز امروز 25 میلیون سهم از سوی سهامدار عمده حقوقی به ارزش بیش از 11 میلیارد تومان کد به کد شد. در بانک ملت اما امروز بیش از 21 میلیون سهم و به ارزش کمتر از 5 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده حقوقی میان کدهای درون گروهی کد به کد شد.

    در گسترش صنایع آذرآب نیز امروز 8 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان کد به کد شد. در لیزینگ ایرانیان اما امروز اندکی بیش از 5 میلیون سهم به ارزش بیش از 800 میلیون تومان میان کدهای درون گروهی دست به دست شد و بالاخره در صنایع پتروشمیی خلیج فارس امروز کمتر از 4 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان کد به کد شد.

    براساس این گزارش امروز بازار سهام پا به پای بازار گردان‌ها و بازار سازهای حقوقی برای حمایت از حجم معاملات سهام شاهد تقویت نسبی تقاضا در برابر عرضه سهام بود. بازاری که ترجیح می‌داد علیرغم حمایت حقوقی‌ها از گروه‌های پیشروی بازار همچنان تک سهم‌ها و شرکت‌های کوچک زود بازده از جمله قطعه‌سازی‌ها و شرکت‌های فولادی و معدنی کوچک، دارویی‌ها و شرکت‌های حاضر در گروه لوازم خانگی و غذایی را مورد توجه قرار دهند. در این میان گروه سایر کانی‌های غیر فلزی در کنار برخی شرکت‌های پیمانکاری امروز مورد توجه بازار بودند.

    بنابر این گزارش،  رویارویی بازار سهام با فصل مجامع در آستانه نزدیک شدن به ماه رمضان باعث شده تا در کنار تداوم سنگینی سایر رکود بر فضای کسب و کار رمقی برای سرمایه گذاران پر تحرک بازار برای حضور پر رنگ در گروه‌های بزرگ بازار را نداشته باشند با این همه اگرچه حجم ارزش معاملات روز بازار درجا می‌زند اما به خوبی می‌توان عدم علاقه معامله گران برای واگذاری سهم به هر قیمتی را مشاهده کرد.

    بازار سهام امروز بازاری آرام و همراه با حمایت کمرنگ حقوقی‌ها بود که ترجیح می‌داد با انگیزه کوتاه مدت نگری روی مدار الگوهای چارتیستی میان نمادهای معاملاتی مختلف گام بردارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها