عصر خودرو

واکنش محتاطانه بازارهای آسیایی به تحکیم سیاست پولی آمریکا

عصر بازار- بازارهای سهام آسیایی در معاملات روز دوشنبه صعود روز جمعه وال استریت را دنبال کردند و در سطح بالاتری ایستادند با این همه دورنمای افزایش نرخهای بهره آمریکا معامله گران را محتاط ساخت.

واکنش محتاطانه بازارهای آسیایی به تحکیم سیاست پولی آمریکا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، شاخص ام اس سی آی بازارهای سهام آسیا اقیانوسیه بجز ژاپن 0.6 درصد رشد کرد.

    شاخص نیک‌کی 225 ژاپن 0.5 درصد کاهش یافت و به 16657.72 واحد رسید در حالیکه شاخص اس اند پی/ای اس ایکس 200 استرالیا 0.1 درصد عقب نشست و در 5344.40 واحد ایستاد. شاخص شانگهای کامپوزیت در سرزمین اصلی چین 0.5 درصد رشد کرد و در 2842.70 واحد قرار گرفت و هانگ سنگ هنگ کنگ 0.3 درصد افزایش یافت و به 1953 واحد رسید. کسپی کره جنوبی 0.3 درصد صعود کرد و در 1953 واحد قرار گرفت. شاخصهای سهام در تایوان، اندونزی و فیلیپین صعود کردند در حالیکه در نیوزیلند و سنگاپور اُفت کردند.

    در وال استریت، شاخصهای سهام روز جمعه که نگرانیها نسبت به افزایش نرخهای بهره تخفیف یافت، در سطح بالاتری بسته شدند. شاخص داوجونز اینداستریال اوریج با یک درصد کاهش، در 17500.94 واحد قرار گرفت و شاخص استاندارد اند پورز 500 با 0.6 درصد افزایش، در 2052.32 واحد بسته شد. نزدک کامپوزیت 1.2 درصد جهش یافت و در 4769.56 واحد بسته شد. داوجونز برای چهارمین هفته متوالی کاهش یافت در حالیکه استاندارد اند پورز 0.3 درصد و نزدک 1.1 درصد رشد هفتگی ثبت کردند.

    بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، وزیران دارایی اقتصادهای توسعه یافته گروه هفت نشست پایان هفته را بدون توافق درباره طرحی برای احیای رشد اقتصاد جهانی به پایان رساندند. بیشتر اعضای این گروه موافق اقدام رسمی برای تحرک بخشیدن به تقاضا بودند اما آلمان محافظه کارانه عمل کرد. در مقابل وزیران دارایی گروه هفت بر اهمیت اقدام متفاوت در هر کشور تاکید کردند. جیکوب لیو، وزیر خزانه داری آمریکا از تارو آسو همتای ژاپنی خود خواست از مداخله در بازار ارزی و پایین بردن ارزش ین برای تقویت صادرات این کشور خودداری کند.

    به گفته تحلیلگران، پیام لیو به آسو، دومین هشدار واشنگتن به توکیو نسبت به مداخله در بازار ارزی برای حمایت از تجارت است و ممکن است بر طرحهای بلندپروازانه بانک مرکزی ژاپن برای گسترش بیشتر تدابیر محرک مالی تاثیر بگذارد.

    ارزش صادرات ژاپن در آوریل 10.1 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت و از کاهش 6.8 درصدی مارس وخیم‌تر شد. اُفت ارزش صادرات به سود و اعتماد تجاری در ژاپن لطمه خواهد زد.

    سرمایه گذاران انتظار دارند بانک مرکزی ژاپن تا تابستان تدابیر محرک مالی را گسترش دهد. در مقابل بازارها پس از انتشار گزارش نشست ماه آوریل بانک مرکزی آمریکا، انتظار دارند سیاستگذاران این بانک تا ماه آینده نرخها را افزایش دهند.

    ابزار دیده بان فدرال گروه CME نشان داد احتمال افزایش نرخها از حدود چهار درصد در دوشنبه گذشته به 30 درصد تا روز جمعه افزایش پیدا کرد. بازارهای معاملات اکنون دو دور افزایش نرخها را پیش بینی می‌کنند در حالیکه تا هفته پیش انتظار داشتند تنها یک دور افزایش نرخها اتفاق بیافتد. قرار است جانت یلن، رئیس بانک مرکزی آمریکا روز جمعه در دانشگاه هاروارد سخنرانی کند در حالیکه روسای بانکهای منطقه‌ای هم قرار است هفته جاری سخنرانی کنند.

    بهای معاملات نفت خام آمریکا در معاملات الکترونیکی بازار بورس کالای نیویورک با 22 سنت کاهش، به 48.13 دلار در هر بشکه رسید. بهای نفت برنت که قیمت پایه معاملات بین المللی است در بازار لندن با 20 سنت افزایش، در 48.52 دلار ایستاد.

    دلار از 110.10 ین در معاملات جمعه به 109.81 ین کاهش یافت در حالیکه یورو از 1.1224 به 1.1239 دلار افزایش یافت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها