عصر خودرو

مشاوره ایران برای راه اندازی صندوق های ETF به بورس اندونزی

عصر بازار- مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، از مشاوره متخصصان بازار سرمایه ایران برای راه اندازی صندوق های قابل معامله (ETF) به بورس اوراق بهادار اندونزی خبر داد.

مشاوره ایران برای راه اندازی صندوق های ETF به بورس اندونزی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سمات، محمدرضا محسنی درباره جزییات دیدارش با مقامات اندونزی KPEI گفت: اندونزیایی ها درحال تغییر ساختار بازار سرمایه خود بوده و خواستار ارائه مشاوره‌های مختلف و انتقال تجربیات موفق بازار سرمایه ایران هستند.

    مقامات ارشد شرکت تسویه بورس اندونزی (KPEI) برای پیگیری و اجرای تفاهم نامه خود با شرکت سپرده گذاری مرکزی در محل این شرکت حضور یافتند.

    محمدرضا محسنی درباره جزییات دیدارش با مقامات KPEI گفت: اندونزیایی ها درحال تغییر ساختار بازار سرمایه خود بوده و خواستار ارائه مشاوره های مختلف و انتقال تجربیات موفق بازار سرمایه ایران هستند.

    وی خاطر نشان کرد: اندونزی تجربه ناموفقی در راه اندازی صندوق های قابل معامله داشته است اما در این نشست مقرر شد، قوانین، مقررات و الگوی راه اندازی این صندوق ها در بازار سرمایه ایران به مسئولان بازار سرمایه این کشور منتقل شود.

    محسنی با بیان اینکه سیستم تسویه بورس اوراق بهادار اندونزی نیز در آینده ای نزدیک تغییر خواهد کرد، افزود: سیستم قاعده محور با الگوی نت کلیر (Net Clear) شرکت سپرده گذاری مرکزی ایران مورد توجه مقامات ارشد شرکت تسویه بورس اندونزی قرار گرفت و آنها خواستار انتقال تجربیات فنی و تخصصی این سامانه بودند.

    وی بررسی راهکارهای اتصال بازارهای سرمایه ایران، کره جنوبی و اندونزی را از دیگر مفاد نشست خود با مقامات ارشد KPEI اعلام کرد و گفت: هم اکنون متخصصان بازار سرمایه ایران و کره جنوبی با تشکیل کارگروه ویژه ای در حال فراهم کردن زیر ساخت های فنی و قانونی لازم برای اتصال این دو بازار هستند و اندونزیایی ها می‌تواند به این کارگروه افزوده شود تا همکاری سه جانبه ای در این زمینه شکل گیرد.

    رئیس هیات مدیره KPEI نیز در این نشست گفت: بازارهای سرمایه دو کشور مسلمان ایران و اندونزی می توانند تعامل و همکاری های گسترده ای در حوزه های مختلف داشته باشند.

    خانم ایندریانی دارماواتی گفت: بازار سرمایه اندونزی درحال تغییر و تحولات بنیادین است به طوریکه در راستای تقویت کارگزاران، این شرکت ها با یکدیگر ادغام خواهند شد، تا شرکت‌های بزرگی تشکیل شوند.

    وی با اظهار شگفتی از پیشرفت های اخیر بازار سرمایه ایران افزود: حدود 500 هزار نفر از جمعیت 250 میلیون نفری اندونزی سهامدار هستند که امیدواریم ایرانی ها، تجربیات خود در زمینه افزایش حضور سهامداران در بازار سرمایه را در اختیار ما قرار دهند.

    رئیس هیات مدیره KPEI به کارگاه مشترک سال 93 دو شرکت درتهران که با حضور بیش از 20 نفر از مهندسان و کارشناسان دو مجموعه به منظور دریافت تجربه پیاده سازی سامانه جدید تسویه و پایاپای شرکت سپرده گذاری برگزار شد، اشاره کرد و گفت: متخصصان این شرکت در بروز رسانی سامانه های خود از تجربیات این کارگاه استفاده کرده اند.

    محمد عبدالله دستیار ویژه مدیر عامل و پاریکسیت سوپراپتو ناظر هیات مدیره شرکت تسویه بورس اندونزی، خانم ایندریانی را در این سفر همراهی می کردند.

    تفاهم نامه همکاری شرکت سپرده گذاری مرکزی ایران و شرکت تسویه بورس اندونزی (KPEI) اردیبهشت ماه سال 92 منعقد و مقرر شد، دو شرکت در زمینه های مختلف با هم همکاری داشته باشند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها