عصر خودرو

سمات اعلام کرد:

صدور ۱۲ کد سرمایه گذار خارجی در یک ماه

عصر بازار: مدیر امور عملیات سهامداران شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) از صدور ۱۲ کد سهامدار خارجی در ماه تیرماه ۹۴ خبر داد.

صدور ۱۲ کد سرمایه گذار خارجی در یک ماه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سمات، فریبا اخوان با بیان مطلب فوق افزود : 11 سهامدار حقیقی از کشورهای ایتالیا، روسیه، چین، جمهوری چک، فرانسه، مولداوی، آفریقای جنوبی، کویت، برمودا، عمان و افغانستان با پشت سر گذاشتن مراحل قانونی، کد معاملاتی فعالیت خود را در بازار سرمایه ایران دریافت کردند.

    وی اظهار داشت: یک سرمایه گذار حقوقی خارجی نیز ماه گذشته کد سهامداری خود را از شرکت سپرده گذاری مرکزی کسب کرد تا تعداد سرمایه گذاران حقوقی خارجی فعال در بازار سرمایه ایران به عدد 30 برسد.

    نخستین کد سهامدار خارجی بازار سرمایه ایران را آبان ماه سال 73 یک شرکت آلمانی دریافت کرد و تاکنون 359 کد سهامدار خارجی در این بازار صادر شده است.

    بر اساس آخرین آمارها، سال گذشته 121 کد برای سهامداران 21 کشور (انگلیس، روسیه، آلمان، سوییس، چین، هند، ترکیه، لبنان، آفریقای جنوبی، امارات، نروژ، یونان، اندونزی، مالدیو، هنگ کنگ، عراق، پاکستان، سوریه، کویت، مالزی و افغانستان) صادر شد که در این فهرست نام 25 ایرانی مقیم خارج از کشور نیز دیده می شود.

    برچسب ها