عصر خودرو

خاموشی:

با اقدام های دولت و برجام موانع روابط تجاری خارجی برطرف شد

عصر بازار- سیدعلینقی سیدخاموشی رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و انگلیس اعلام کرد: دولت تمامی اقدام های لازم را پیش از تحریم ها در زمینه تجارت خارجی انجام داد و با رسیدن به برجام و اجرایی شدن آن، اکنون وظیفه بحش خصوصی است که برای افزایش نقش ایران در بازارهای بین المللی پیشگام شود.

با اقدام های دولت و برجام موانع روابط تجاری خارجی برطرف شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، خاموشی در حاشیه یک نشست اقتصادی در مسکو با موضوع افزایش روابط اقتصادی دو کشور افزود: بخش خصوصی باید برای توسعه روابط تجاری ایران و روسیه پیشگام شود، زیرا تمام شرایط گسترش همکاری های بازرگانی دوجانبه فراهم شده است.
    وی در باره آینده روابط و همکاری های تجاری ایران و روسیه و دورنمای آن گفت: توسعه مبادلات بازرگانی میان تهران و مسکو زمان می برد و برای رسیدن به دستاوردهای پایدار در این زمینه نباید شتابزده دنبال نتیجه بود.
    رییس سابق اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران ادامه داد: روابط نابسامان بازرگانی ناشی از تحریم ها بین ایران و روسیه تا بازگشت به شرایط عادی به فرصت نیاز دارد ولی اقدام ارزشمند ساماندهی و توسعه این همکاری آغاز شده است.
    خاموشی گفت: در مورد اینکه آیا دولت ایران اقدام هایی را در این باره انجام داده است، باید تاکید کرد دولت در این حوزه نقش اصلی را ایفا نمی کند و بخش تجاری باید وارد عمل شود.
    نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: دولت تمامی اقدام های لازم را انجام داده و برجام اجرایی شده است، اکنون بخش های مختلف تجاری وظیفه دارند، فعالیت های لازم را برای احیای سهم از دست داده در بازارهای خارجی آغاز کنند و با برنامه ریزی فراگیر ادامه دهند.
    وی همچنین ادامه داد: بخش تجاری باید در بازار روسیه حضور فعال داشته باشد. ایران به دلایل سوابق سیاسی و ایدئولوژی از این بازار دور بوده، ولی اکنون که تغییرات حاصل شده است، نباید از بازار بزرگ همجوار غافل بمانیم.
    خاموشی گفت: لازم است بیشترین تلاش را در این زمینه انجام دهیم، زیرا به دلیل اینکه تاکنون با کوتاهی بخش خصوصی چنین کاری انجام نداده ایم، ترکیه از این وضعیت برای گسترش حضور خود در بازار روسیه استفاده کرده است.
    رییس سابق اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران ادامه داد: اکنون با تضعیف حضور ترکیه در بازار روسیه، موقعیت لازم فراهم شده تا بخش خصوصی ایران با توجه به توانمندی های تولیدی در این بازار حضور پررنگ داشته باشد.
    وی در پایان افزود: تنبلی بخش بازرگانی ایران از موانع مهم توسعه روابط تجاری ایران و روسیه بوده و فعالیت گسترده تنها راه چاره وضعیت کنونی است. حتی در سیاست های شعاری اهمیت دادن به کار و جدیت توجه لازم نشده است و در واقع از کوشش و تلاش در این زمینه غافل مانده ایم.
    وی ادامه داد: دستیابی به موافقتنامه های گمرکی تسهیل کننده تجارت بین ایران و روسیه نتیجه فعالیت بخش های تجاری خصوصی دو کشور و همکاری با یکدیگر می باشد.
    مسکو در حالیکه دو هفته پیش شاهد برگزاری بزرگترین نمایشگاه اقتصادی ایران در خارج از کشور با حضور 110 شرکت و 700 شرکت کننده در شش هزار متر مربع مساحت و همچنین همایش فرصت های تجاری دو کشور بود، سه شنبه پیش رو نیز میزبان همایش بازرگانی ایران و روسیه است.
    براساس برنامه اعلام شده در همایش دو روزه مسکو 100 بازرگان ایرانی و روسی، چندین مقام دست اندرکار این حوزه از دو کشور و همچنین نمایندگان شرکت های تجاری راهکارهای افزایش روابط بازرگانی در حوزه های مختلف را بررسی می کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها