عصر خودرو

ترکان:

سرمایه‌گذاری هندی‌ها در چابهار برای تردد کشتی‌های بزرگ دنیا

عصر بازار- دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: پس از تأکید مقام معظم رهبری در خصوص توجه به سواحل مکران،‌ حرکت همه جانبه‌ای در نیروهای مسلح، دولت و بخش های مختلف برای تحقق این امر ایجاد شده و با هندی‌ها نیز قرارداد بسته شده که در خصوص عملیات بندری،‌ اداره و تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری سرمایه‌گذاری کنند تا کشتی‌های خطوط دریایی مهم دنیا بتوانند در چابهار رفت و آمد کنند.

سرمایه‌گذاری هندی‌ها در چابهار برای تردد کشتی‌های بزرگ دنیا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، اکبر ترکان اظهار کرد: چابهار در جنوب شرقی ایران از قطب های جدی اقتصاد کشور است که توسعه این منطقه در سیاست های اصلی دولت قرار دارد.

    وی ادامه داد: دولت تاکنون کارهای جدی برای توسعه چابهار شروع کرده است که از جمله آن می توان به ساخت بندری بزرگ و راه آهن طولانی اشاره کرد.

    دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ادامه به برگزاری اجلاس رؤسای مناطق آزاد کشورهای حاشیه اقیانوس هند موسوم به «آیورا» در چابهار اشاره و عنوان کرد: با هم افزایی ظرفیت های کشورهای حوزه اقیانوس هند می توان رشد پرشتابی را تجربه کرد.

    ترکان افزود: در اتحادیه آیورا (اطراف اقیانوس هند) دو میلیارد و 200 میلیون نفر جمعیت زندگی می کنند که مجموع تولید ناخالص داخلی این منطقه 6800 میلیارد دلار است.

    وی گفت: راه طولانی در پیش داریم اما امیدوارانه کار خواهیم کرد و همه کشورها مشتاقانه با اتحادیه همکاری می کنند. با این وضع امیدواریم بتوانیم با تکیه بر ظرفیت های موجود خودمان این منطقه را رشد بدهیم.

    این مقام مسئول اضافه کرد: عبور یک سوم کشتی‌های تجاری و دو سوم کشتی‌های نفتی جهان از اقیانوس هند فرصت مناسبی برای توسعه بندر چابهار و همچنین توسعه تجارت کشور فراهم می‌کند.

    دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه هفت منطقه آزاد کشور با توجه به موقعیت جغرافیایی‌شان و واقع شدن در مرز کشورهای مختلف ماموریت های جداگانه ای برای شان تعریف شده است، بیان کرد: ماموریت منطقه آزاد چابهار با توجه به قرار گرفتن آن در دهانه اقیانوس هند و همجواری با بیشترین میزان دربرگیری جمعیتی به خصوص جمعیت مسلمانان در این حوزه، صادرات مجدد است. البته صنایع مرتبط با صادرات مجدد در این منطقه شکل گرفته و زمینه صادرات به کشورهای مختلف دنیا فراهم شده است.

    ترکان خاطرنشان کرد: چابهار در حوزه اقیانوسی برای کشورهایی مانند افغانستان و آسیای میانه به جهت کوتاهی مسیر نعمت بزرگی است تا کشورهای یاد شده کالاهای مورد نیاز خود را از بندر چابهار ترانزیت کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها