عصر خودرو

دنیا بیش از هر زمانی تشنه نفت است

عصر بازار- برآوردهای کارشناسی حاکی است که جهان در سال ۲۰۱۶ میلادی بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند به نفت است و کشورها از هم اکنون به خریدهای بزرگ روی آورده اند.

دنیا بیش از هر زمانی تشنه نفت است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، آمارها نشان می دهد که مصرف کنندگان بزرگ نفت در حال خریدهای بیشتر هستند و این می تواند توازن خوبی در بازار نفت که هم اکنون بهای هر بشکه اش به طور میانگین 45 دلار است، ایجاد کند.
    در این میان چین اعلام کرده است که تمامی توان خود را برای متوازن کردن بازار نفت که تحولاتش برای مصرف کنندگان بزرگ حیاتی است، ‌بکار خواهد گرفت.
     این در شرایطی است که چین هم اکنون چهارمین تولیدکننده بزرگ نفت و دومین مصرف کننده بزرگ نفت دنیا است.
    چین بر این باور است که به دلیل تولید بالا و مصرف زیاد می تواند در تنظیم کردن بازار و جلوگیری از نوسانات فزاینده و متوازن ساختن آن نقش بسزایی داشته باشد.
    گزارش امروز دوشنبه اداره ملی آمار چین نشان می دهد که این کشور فقط در سه ماهه اول سال جاری میلادی 51 میلیون و 550 هزار تن نفت تولید کرده است که یک ممیز 78 درصد در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته کاهش داشته است.
    شرکت «سانفورد» در هنگ کنگ در گزارشی آورده است که اقدام برای کاهش تولید نفت در چین حرکتی درست و مناسب است که برای تثبیت قیمت در بازار جهانی نقش بسزایی دارد و در نهایت باعث توازن در بازار نفت می شود.
    این شرکت می افزاید که چین با سرعتی کم سابقه در حال کاستن از تولید و در عین حال افزودن بر واردات است و این می تواند توازن سریعی را در بازار برقرار کند.
    البته با کم شدن تولید، پالایشگاه های چین اعلام کرده اند که به نفت بیشتری نیاز دارند و به همین سبب انتظار می رود واردات نفت چین در سال جاری میلادی رکود جدیدی ثبت کند. چین یکی از واردکنندگان عمده نفت از خاورمیانه بویژه ایران است.
    گزارش ها نشان می دهد، چین به سرعت بر واردات نفت می افزاید و در ماه آوریل (فروردین - اردیبهشت) میزان نفت وارداتی این کشور سه ممیز 2 درصد بیشتر از ماه مارس (اسفند - فروردین) بوده است.
    روزنامه «مردم »ارگان حزب حاکم چین نیز در گزارشی اعلام کرده که کاهش تولید نفت در چین و راهبردهای کاهش تولید در آمریکا باعث توازن بیشتر در بازار خواهد شد.
    این نشریه افزود که به نظر می رسد دنیا امسال بیشتر از هر زمانی اشتها برای نفت دارد و در این شرایط خریدهای نفتی کشورهایی نظیر چین که از مصرف کنندگان بزرگ محسوب می شوند، بیشتر خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها