عصر خودرو

وام‌دهی ۴۵۸ میلیارد دلاری بانک‌ بزرگ چینی برای کاهش فقر

عصر بازار- بانک توسعه کشاورزی چین در نظر دارد تا سال ۲۰۲۰ در راستای بخشی از تلاش‌ها دولت برای کاهش فقر، ۳ هزار میلیارد یوآن (۴۵۸.۱۲ میلیارد دلار) وام اختصاص دهد.

وام‌دهی ۴۵۸ میلیارد دلاری بانک‌ بزرگ چینی برای کاهش فقر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، بر اساس خبر روزنامه حزب کمونیست چین، بانک توسعه کشاورزی چین، یکی از مهمترین بانک‌های وام‌دهنده چین، در حدود 1.1 هزار میلیارد یوآن وام به منظور حمایت از ساخت‌وساز زیرساخت‌ها در مناطق روستایی اختصاص خواهد داد. نزدیک به 1 هزار میلیارد یوآن از وام به صنایع تولید محصولات کشاورزی داده خواهد شد.

    آژانس خبری دولتی شینهوا با استناد به سخنان شی ژوئه ژی رئیس بانک توسعه کشاورزی چین اعلام کرد: انتقال مردم از زیر خط فقر،‌ توریسم، محیط‌زیست و آموزش از مهمترین بخش‌هایی است که این بانک به عنوان بخشی از تلاش‌های دولت برای کاهش فقر وام برای آنها در نظر گرفته است.

    اکتبر گذشته، کابینه چین اعلام کرد، این کشور در نظر دارد تا سال 2020، بیش از 70 میلیون چینی را از زیر خط فقر خارج کند. در ماه مارس، نخست وزیر لی‌که‌کیانگ وعده داد بودجه اختصاص‌داده شده برای برنامه‌های خروج از فقر را 43 درصد تقویت کند.

    بانک جهانی اعلام کرد: با وجود اینکه از زمان اصلاحات بازار در سال 1978، چین بیش از 800 میلیون نفر را از فقر نجات داده است، اما همچنان یک کشور در حال توسعه باقی مانده و اصلاحات آن کامل نشده است.
     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها