عصر خودرو

کارشناس ارشد حوزه پتروشیمی

ارزآوری ۱۶ میلیارد دلاری صنعت پتروشیمی در یک سال گذشته

عصر بازار- کارشناس ارشد حوزه پتروشیمی گفت: در یک سال گذشته صنعت پتروشیمی برای کشور ۱۶ میلیارد دلار ارز آوری داشته و به طور میانگین ۱.۲ میلیارد دلار ارز به سامانه نیما تزریق شده است.

ارزآوری ۱۶ میلیارد دلاری صنعت پتروشیمی در یک سال گذشته
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، «حامد مسینه»  در مورد تغییرات توسعه صنعت پتروشیمی، اظهار کرد: صنعت پتروشیمی کیمیایی است که محصولی را به محصول دیگر تبدیل می‌کند. مثلا در صنعت پالایشگاهی بیشتر جداسازی و سپس ارزش افزوده ایجاد می‌شود.

    وی افزود: اما در صنعت پتروشیمی یک ماده به ماده دیگری تبدیل می‌شود و فرایند شیمیایی رخ می‌دهد به طوری که ماهیت ماده اولیه تغییر می‌یابد؛ به همین دلیل تمام کشورهای پیشرفته به سمت این مسیر در حرکت هستند.

    این کارشناس حوزه انرژی تاکید کرد: به واسطه میادینی که در کشور وجود دارد، پتروشیمی‌های ما خصوصا با اولویت خوارک گاز، در حال ارز آوری هستند.

    مسینه گفت: 63 واحد پتروشیمی پس از انقلاب به بهره‌برداری رسیده که از این تعداد حدود 95 میلیون تن محصولات پتروشیمی تولید می‌شود.

    وی تصریح کرد: در طول یک سال گذشته حدود 16 میلیارد دلار از این طریق تامین ارز داشته‌ایم؛ به طور میانگین 1.2 میلیارد دلار ارز به سامانه نیما تزریق شده آن هم در شرایطی که تحریم هستیم.

    کارشناس حوزه پتروشیمی تصریح کرد: پتروشیمی سهم بسزایی در تولید ناخالص ملی ایران دارد، امیدواریم با اتفاقات خوبی که در مجموعه سیاستگذاری دولت رخ می‌دهد این مسیر طرح‌های توسعه‌ای را به شکل مناسب‌تری ادامه دهیم و به نتیجه برسانیم.

    برچسب ها