عصر خودرو

مقام ایتالیایی:

استان لومباردیا به همکاری با ایران در بخش سلامت و زیرساخت علاقه دارد

عصر بازار- معاون استاندار استان لومباردیا ایتالیا گفت: شرکت های این استان در بخش های سلامت و ایجاد زیرساخت های حمل و نقل با اشتیاق فراوان به سرمایه گذاری در ایران تمایل دارند.

استان لومباردیا به همکاری با ایران در بخش سلامت و زیرساخت علاقه دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، «فابریزیو سالا» که همراه هیات خانه اروپایی- امبروزتی به تهران سفر کرده بود، افزود: استان لومباردیا پیش از این در چارچوب تفاهمنامه های بین المللی با ایران همکاری کرده است و تجربه خوبی دارد.
    گروه مشاوره ای حرفه ای خانه اروپا- امبروزتی در سال 1965 توسط «آلفردو امبروزتی» در ایتالیا تاسیس شد و بتدریج دامنه فعالیت های خود را در اروپا و جهان گسترش داد.
    معاون استاندار استان لومباردیا که در شمال ایتالیا قرار دارد، اعلام کرد: ارزش مبادلات دوجانبه ایران و استان لومباردیا در سال 2015 بالغ بر 400 میلیون یورو بود که نسبت به سال پیش از آن 20 درصد افزایش پیدا کرد.
    وی ادامه داد: پیش بینی می شود ارزش تجارت دوجانبه با ایران در سال 2017 پنج تا 6 درصد نسبت به سال 2016 افزایش یابد.
    بر اساس این گزارش، استان لومباردیا به مرکز شهر «میلان» 23 هزار و 844 کیلومتر مربع مساحت دارد و جمعیت آن تا سی ام نوامبر 2014 میلادی (آذرماه 1393 خورشیدی) 10 میلیون نفر بود.
    سالا اضافه کرد: شرکت های این استان که در بخش های سلامت و ایجاد زیرساخت های حمل و نقل فعالند، از شرکت های مطرح جهان به شمار می روند.
    به گزارش ایرنا، هیات اقتصادی امبروزتی بیست و ششم و بیست و هفتم اردیبهشت ماه در تهران نخستین نشست اقتصادی «خانه اروپایی امبروزتی» را میان مدیران شرکت های اصلی ایتالیا و ایران برگزار کرد.
    موضوع های این نشست اقتصادی همکاری در زمینه سیستم های بانکی، مالیاتی و بیمه، امور زیربنایی و خودرو، انرژی، تجارت، سرمایه گذاری، گردشگری و فرهنگ بود.
    اعضای گروه امبروزتی در این نشست اعلام کردند: هم افزایی ایران و ایتالیا می تواند به سود هر دو کشور باشد اما روابط راهبردی، اقتصادی و تجاری آنها موانعی دارد. به همین دلیل گروه امبروزتی قصد دارد رابطه ای دوستانه و مشارکتی با ایران، از طریق برگزاری نشست سالیانه در سطح بسیار بالا ایجاد کند.
    گروه امبروزتی همه ساله یک همایش مهم بین المللی سیاسی و اقتصادی در «چرنوبیو» درشمال ایتالیا، با حضور سران دولت ها، نمایندگان بلندپایه نهادهای اروپایی، وزیران، اقتصاددانان، برندگان جایزه نوبل، صاحبان صنایع، کارآفرینان، مدیران وکارشناسان سراسر جهان برگزار می کند.
    «پائولو بورتزاتا» مسئول طرح های بین المللی امبروزتی، نیز چندی پیش گفت: برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) معرف یک نقطه عطف اساسی برای آغاز یک دوره از روابط مثبت میان کشورهای غربی و ایران است. ما عقیده داریم ایتالیا باید نقشی محوری در این بازی ایفا کند.
    شامگاه بیست و ششم دی ماه 1394 با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها