عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه تشریح کرد:

افزایش آگاهی سرمایه‌گذاران صنعت بیمه با راه‌اندازی صندوق بخشی

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: ورود صندوق‌های بخشی صنعت بیمه به بازار سرمایه، باعث آگاهی بیشتر سرمایه‌گذاران نسبت به پتانسیل‌ها و تهدیدهای این صنعت می‌شود.

افزایش آگاهی سرمایه‌گذاران صنعت بیمه با راه‌اندازی صندوق بخشی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، میثم ساریان، با بیان این که صندوق بخشی صنعت بیمه برای نخستین بار در بازار سرمایه راه‌اندازی می‌شود، اعلام کرد: حضور صندوق‌های بخشی باعث شکل‌گیری گزارش‌ها و نگاه تحلیلی دقیق و متمرکز بر روی نمادهای این صنعت می‌شود.

    وی با تاکید بر این که پیچیدگی‌ها و کمبود اطلاعات مالی و عملیاتی از صنعت بیمه سبب شکل‌گیری برخی خلأها در این صنعت شده، تاکید کرد: اگر فرض را بر این مساله بگذاریم که صندوق بخشی متمرکز بر روی یک صنعت خاص است، می‌توان انتظار شکل‌گیری یک گروه تحلیلی برای یک سری نماد را داشته که تاکنون توجه چندانی بر روی آن نشده است.

    مشارکت بیشتر سرمایه‌گذاران

    ساریان ادامه داد: چنین بررسی‌های دقیقی باعث آگاهی بیشتر سرمایه‌گذاران نسبت به پتانسیل و نیز تهدیدهای این صنعت می‌شود و زمینه مشارکت بیشتر در این صنعت را فراهم خواهد کرد.

    این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: به لحاظ بخش عمومی، شکل‌گیری یک صندوق، تجهیز منابع آن از کل بازار و تمرکز آن منابع بر روی نمادهای یک صنعت منجر به ارزش معاملات این گروه خواهد شد.

    وی افزود: افزایش گردش و ارزش معاملات در کنار وجود گزارش‌های تحلیلی دقیق‌تر باعث قیمت‌گذاری این شرکت‌ها بر روی تابلو در محدوده ارزش ذاتی واقعی می‌شود.

    رفع خلاء‌های آماری

    ساریان تاکید کرد: همچنین با راه‌اندازی این صندوق، خلاءهایی که در گذشته از بعد اطلاعاتی وجود داشته، برطرف می‌شود که این مساله اثر خود را در قیمت منعکس می‌کند.

    این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: در مجموع ورود صندوق بخشی صنعت بیمه به بازار سرمایه باعث می‌شود نگاه سرمایه‌گذاران با نگاه تحلیلگران نسبت به یک صنعت خاص بهبود یابد و بهتر بتوانند اقدام به تصمیم‌گیری در این صنعت کنند.

    مدیر عامل سبدگردان آسال در پایان افزود:همچنین این اقدام باعث می‌شود، توجه به صنعت بیمه افزایش یابد و وضعیت معاملات سهام بهبود یابد.

    برچسب ها