عصر خودرو

اولین صندوق بخشی بیمه‎ای بازار سرمایه به فرابورس آمد؛

پذیره‌نویسی «بازبیمه» آغاز شد

عصر بازار- نشست خبری ویژه پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری بخشی «بازده صنعت بیمه» با حضور مدیران این مجموعه در فرابورس ایران برگزار شد.

پذیره‌نویسی «بازبیمه» آغاز شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، بهنام چاووشی، مدیر عامل شرکت سبدگردان بازده در این نشست با اشاره به اینکه سبدگردان بازده حدود 3 سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: طی این مدت سبدگردان بازده توانسته عملکرد خوبی در حوزه صندوق های متنوع داشته باشد.

    به گفته وی صندوق «بازده صنعت بیمه» در نماد «بازبیمه» اولین صندوق بخشی در حوزه صنعت بیمه است که قرار است در این صنعت به صورت اختصاصی فعالیت کند.

    وی با اشاره به اینکه صنعت بیمه با توجه به ماهیت صنعت، جزو صنایع با بازدهی غیر متعارف نیست، گفت: بزرگترین جذابیت این صندوق، استفاده از پتانسیل‌های شرکت‌های بیمه برای سودآوری است، این صندوق سبدی فعال در این صنعت خواهد داشت.

    چاووشی موضوع بعد را تعامل با شرکت های بیمه، بازارگردان‌های این صنعت و سایر شرکت‌های فعال در صنعت بیمه دانست و گفت: با چنین تعاملاتی نقدشوندگی صندوق افزایش خواهد یافت.

    مدیر عامل شرکت سبدگردان بازده در ادامه با اشاره به رویکرد ابزارسازی در صنعت بیمه گفت: آغاز به کار اولین صندوق بخشی صنعت بیمه، مسیر را برای ابزارسازی در این صنعت هموارتر می‌کند تا تعامل بیشتری بین بازار سرمایه و بازار بیمه برقرار شود.

    وی موضوع دیگر را بحث ابزار مشتقه و اختیار معاملات دانست و افزود: با توجه به ویژگی‌های این ابزارها، به خوبی از پتانسیل‌های آن در صندوق «بازبیمه» استفاده خواهیم کرد.

    به گفته وی اولویت اول سبدگردان بازده برای « بازبیمه » عملکرد صندوق و‌منتفع شدن سرمایه گذاران است، همچنین جذب سرمایه‌گذار و رعایت قانون هم موضوع مهم این صندوق است.

    در پایان این نشست آیین اهدای لوح پذیرش صندوق سرمایه‌گذاری بخشی بازده صنعت بیمه در فرابورس با حضور مدیرعامل فرابورس ایران برگزار شد.

    برچسب ها