عصر خودرو

صندوق بازبیمه در فرابورس عرضه می‌شود

آغاز پذیره‌نویسی اولین صندوق بخشی صنعت بیمه از ۱۵ بهمن‌ماه

عصر بازار- فرابورس ایران از فردا پانزدهم بهمن‌ماه به مدت سه روز کاری میزبان پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری «بخشی بازده صنعت بیمه» که اولین صندوق بخشی در این صنعت است، خواهد بود.

آغاز پذیره‌نویسی اولین صندوق بخشی صنعت بیمه از ۱۵ بهمن‌ماه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، پذیره‌نویسی صندوق بازده صنعت بیمه در نماد «بازبیمه» که تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت می‌کند، با ارزش مبنای هر واحد یک هزار تومان از یکشنبه جاری در فرابورس انجام می‌شود.

    در این پذیره‌نویسی در مجموع 250 میلیون واحد صندوق بازبیمه انتشار می‌یابد و حداکثر تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری عادی قابل پذیره‌نویسی 247 میلیون و 500 هزار واحد است. در این پذیره‌نویسی 2 میلیون و 500 هزار واحد، سرمایه‌گذاری ممتاز تعیین شده است.

    سرمایه‌گذاری در انواع اوراق بهادار از جمله سهام و حق تقدم سهام پذیرفته‌شده در بورس تهران و فرابورس ایران، گواهی سپرده کالایی، اوراق بهادار با درآمد ثابت، سپرده‌ها و گواهی‌های سپرده بانکی، موضوع فعالیت صندوق بخشی بازده صنعت بیمه است.

    بر اساس این گزارش، این صندوق از نوع قابل معامله بخشی در سهام بوده و بیشتر پرتفو خود را به خرید اوراق بهادار در صنعت بیمه و بازنشستگی به جز تامین اجتماعی اختصاص خواهد داد.

    مدیر صندوق بازبیمه، شرکت سبدگردان بازده و کارگزار پذیره نویس آن شرکت کارگزاری فیروزه آسیاست.

    همچنین صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی گنجینه سپهر صادرات، بازارگردانی آن را بر عهده خواهد داشت.

    مشارکت در این پذیره‌نویسی از یکشنبه 15 بهمن‌ماه از طریق شبکه کارگزاری‌های عضو فرابورس ایران امکان‌پذیر خواهد بود.

    در نهایت تسویه و پایاپای ناشی از معامله واحدهای سرمایه‌گذاری بازده بیمه، 2 روز پس از انجام و قطعی شدن معامله انجام خواهد شد.

    برچسب ها