عصر خودرو

اعتبار ۲۰ میلیون تومانی خرید کالا برای کارمندان دولت

عصر بازار- وزیر صنعت، معدن و تجارت از تخصیص اعتبار ۲۰ میلیون تومانی برای کارمندان دولت، معلمان و اساتید دانشگاه‌ها برای خرید کالاهایی همچون مواد خوراکی، لوازم خانگی و پوشاک خبر داد.

اعتبار ۲۰ میلیون تومانی خرید کالا برای کارمندان دولت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، عباس علی آبادی-  وزیر صنعت، معدن و تجارت - درباره اعتبار خرید کالا برای کارمندان دولت توضیح داد: در  آستانه ورود به یک مرحله تازه از تحرک بازار هستیم، در دنیا کارت اعتباری وجود داشته و این امر مرسوم است، اما در کشور ما چند بار به صورت‌های محدود تجربه شده، اما به صورت عام و وسیع نبوده است.

    وی در ادامه توضیح داد: کارت‌های که به صورت عام در دست مردم است کارت سپرده بوده، اما اصناف مشارکت کننده در این طرح هستند که همگی به روشی اعتبار سنجی می‌شوند، کارمندان دولت، اساتید دانشگاه هر کدام به میزانی که موسسه تقبل می‌کند و گواهی کسر از حقوق می دهد اعتبار دریافت می‌کنند این اعتبار روی کارت بانکی آنها یا کارت خاصی داده می شود و با استفاده از این کارت از صنوفی که مشخص کردند تا در این طرح مشارکت کردند( 20 هزار نفر)   می‌توانند از فروشگاه‌های معینی خرید کرده و پولش را بعدا بپردازند خرید به صورت قسطی بوده و سود چندانی برای آنها ندارد.

    علی آبادی ادامه داد: در آینده بانک‌ها، موسسات اعتباری، موسسات قرض الحسنه و خیرین می توانند به این طرح بپیوندد تا اعتبار بیشتر شود.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره میزان اعتبار در نظر گرفته شده توضیح داد: فعلا 20 میلیون تومان به ازای هر نفر در نظر گرفته شده اما  تا 100 میلیون تومان افزایش خواهد یافت، اعتبار سنجی کارمندان دولت  از سوی شرکت ها و موسساتی که افراد در آنجا شاغل هستند تعیین می‌شود، اما سایر آحاد مردم  به بانک‌ها مراجعه می‌کنند اگر چک برداشتی و بدهی معوقی نداشته باشند اعتباری به آنها داده می‌شود که بتوانند از صنوفی که در حال حاضر تعدادشان 20 هزار تا است بهره مند شوند.

    علی آبادی کالاهایی از جمله لوازم خانگی، پوشاک، کیف و کفش و مواد خوراکی را  برای مرحله اول این طرح عنوان کرد و گفت: در آینده پوشش این طرح به سایر حوزه‌ها تسری پیدا خواهد کرد.

    برچسب ها