عصر خودرو

هفته گذشته به ثبت رسید؛

انعقاد ۴۴ هزار قرارداد آتی سکه در بورس کالا

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران به ۴۴هزار و ۶۰۰ قرارداد و ارزش آن به بیش از ۴هزار و ۹۰۱ میلیارد ریال رسید.

انعقاد ۴۴ هزار قرارداد آتی سکه در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، طی هفته اخیر در بین سررسیدهای فعال بازار آتی سکه، بیش‌ترین حجم معاملات با 31 هزار و 401 قرارداد به معاملات تحویل اسفند ماه اختصاص داشت تا ارزش این سررسید نیز به بیش از 3 هزار میلیارد و 474میلیون ریال برسد. این در شرایطی است که سررسید دی ماه با 11 هزار و 37 قرارداد و ارزش یک هزار میلیارد و 198 میلیون ریال در جایگاه دوم قرار گرفت. همچنین آبان ماه سال جاری نیز  با حجم یک هزار و 179 قرارداد و به ارزش بیش 125 میلیارد ریال در جایگاه سوم قرار گرفت.

    از سویی قرارداد تحویل تیر ماه نیز با 635 قرارداد به ارزش بیش از 65 میلیارد ریال در جایگاه چهارم معاملات قرار گرفت، این در شرایطی است که قرارداد تحویل شهریور ماه با 348  قرارداد به ارزش بیش از 36 میلیارد ریال در جایگاه پنجم معاملات قرار گرفت.

    از طرفی بررسی روند معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه) نشان می دهد بهای سکه در سررسیدهای مختلف با کاهش روبه رو شد؛ به طوری که سکه تحویل تیر با قیمت یک میلیون و 30هزار تومان به فروش رسید که کاهش1/04 درصدی را در این روز به ثبت رساند. قرارداد تحویل شهریور نیز با قیمت یک میلیون و 44 هزار تومان معامله شد و افت1/01 درصدی را در این روز تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل آبان سال جاری با قیمت یک میلیون و 60هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با کاهش 0/96 درصدی نسبت به روز پنج شنبه اخیر همراه شد. همچنین سکه سررسید دی ماه با افت 0/99 درصدی با قیمت یک میلیون و 78هزار تومان معامله شد. در پایان نیز سکه تحویل اسفند ماه با نرخ یک میلیون و 96 تومان، کاهش 1/2 درصدی را تجربه کرد.

    از سویی در بازار نقدی نیز طی هفته گذشته، ‌سکه تمام بهار آزادی در مسیر کاهشی قرار گرفت . روز پنج‌شنبه، سکه بیشترین کاهش قیمت روزانه از 9 اسفند 94 را تجربه کرد تا به کمترین ارزش خود از 10 فروردین 95 برسد.  در آخرین روز کاری اردیبهشت، سکه 11 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت یک میلیون و 13 هزار تومان رسید. این کمترین قیمت فلز گرانبهای داخلی در 50 روز گذشته بود و موجب شد که بازدهی ماهانه سکه به منفی 6/ 1 درصد برسد.

    این در حالی بود که سکه روز چهارشنبه در کانال یک میلیون و 20 هزار تومان قرار داشت . شروع کاهشی سکه ناشی از سقوط بهای اونس در بازارهای جهانی انتهای روز چهارشنبه و ادامه نزول آن در ساعات ابتدایی روز پنج شنبه بود. در سایر روز های هفته نیز سکه تحت‌تاثیر ورود اونس به محدوده هزار و 250 دلاری به افت خود ادامه داد.

    البته با پایان اردیبهشت ماه، معامله‌گران ارزی در رابطه با روند قیمت دلار در خردادماه دو دیدگاه متفاوت دارند. تعداد زیادی از معامله‌گران اعتقاد دارند که دلار در سومین ماه بهار توانایی رشد قیمت بیشتر را ندارد و به روند کم‌نوسان کاهشی خود ادامه خواهد داد. این در حالی است که برخی دیگر از معامله‌گران انتظار دارند که با شروع خردادماه تقاضاهای جدیدی وارد بازار شود و قیمت را افزایشی کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها